پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله بشیر النجفی

حوزه/حضرت آیت الله النجفی گفتند: دردناک ترین مساله برای من این است که ببینم یک عراقی به روی برادر عراقی خود سلاح می کشد و این اتفاق نتیجه افکاری است که از خارج به خورد مردم عراق داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته گروهی از علمای اهل سنت غرب عراق به ویژه فلوجه با آیت الله بشیر النجفی دیدار کردند.

حضرت آیت الله النجفی در این دیدار گفتند: باید بدانیم که عراق، کشور عزت و کرامت و شرافت و شهامت است و این برای ما دردناک است که گروه تروریست و خارجی داعش به کشور ما دست درازی کنند و سرزمین ما را به قدم های خود آلوده سازند.

این مرجع تقلید افزودند: دردناک ترین مساله برای من این است که ببینم یک عراقی به روی برادر عراقی خود سلاح می کشد و این اتفاق نتیجه افکاری است که از خارج به  مردم عراق تحمیل کرده اند و همه ما می دانیم که مردم عراق با هم دوست و برادر هستند و روابط سببی زیادی دارند و اسلام و عراق محور وحدت آنها هستند و البته این محورها برای وحدت ما کافی است و ان شاء الله زمانی که این ابرهای تیره کنار برود، دلیلی برای تجزیه و تفرقه وجود نخواهد داشت.

ایشان افزودند: یک قطره خون مسلمان عراقی نزد من از تمام منظومه شمسی با ارزش تر است و ما با قاطعیت در برابر کسانی که به کشتار مردم عراق می پردازند خواهیم ایستاد و از طرفی باید همه با هم برای ایجاد انسجام ملی تلاش کنیم، زیرا عراق کشوری مقدس و شایسته احترام است و اگر مردم عراق متحد باشند و در برابر توطئه ها بایستند، خداوند هم آنها را یاری می کند.

حضرت آیت الله النجفی در ادامه از گروه علمای اهل سنت خواستند سلام ایشان را به تمام مردم عراق به ویژه اهالی غرب برسانند و افزودند: سلام مرا به فرزندانم برسانید و تلاش کنید روحیه برادری و محبت را میان مردم ایجاد کنید.

علمای اهل سنت غرب عراق در پایان این دیدار از رهنمودهای پدرانه این مرجع تقلید و حمایت های ایشان تشکر کردند.

آیت الله العظمی  بشیرالنجفی در دیدار با علمای اهل سنت عراق

آیت الله العظمی  بشیرالنجفی در دیدار با علمای اهل سنت عراق

آیت الله العظمی  بشیرالنجفی در دیدار با علمای اهل سنت عراق

آیت الله العظمی  بشیرالنجفی در دیدار با علمای اهل سنت عراق

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha