چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/توليت آستان قدس رضوي گفت: آیين سنتي خطبه خواني تجديد ميثاق خدام بارگاه مطهر رضوي با حضرت امام الرئوف علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي، عصر امروز در ويژه برنامه «حريم» كه به مناسبت ايام سوگواري دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آیين سنتي و ديرينه خطبه خوانی بارگاه مقدس امام علي بن موسي الرضا(عليه‌‌‌السلام)، اظهار کرد: اين آیين ابراز حمد و ثنای الهي و توجه به رسالت نبوی و امامت ائمه اطهار(عليهم‌السلام) بوده و به نوعي عرض ارادت و تجديد ميثاق خدام با حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، مراسم خطبه خواني را اجتماع عظیم خادمان رضوي خواند و اضافه كرد: در اين مراسم خادمان آستان ملكوتي حضرت رضا(عليه‌السلام) در میان حزن و اندوه اين مصيبت بزرگ، برای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به زائران آستان قدس رضوي با ولي نعمتشان تجديد ميثاق و پيمان مي‌كنند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه با تاكيد بر لزوم بهره برداري شايسته مسلمانان از سيره زندگي حضرت رضا(عليه‌السلام)، زیارت بارگاه مطهر رضوی را یک سفر الی الله و روحانی برای کسب کرامت و ظرفيت معنوي دانست و گفت: زیارت، جایگاه تزکیه نفس و محل رنگ گرفتن زائر از مزور برای سیر الی الله است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: حرم مطهر رضوی جایگاه نزول ملائک، ملجاء و پناهگاهی برای انسان‌هاست که در آن اضطراب‌های روحی، اخلاقی و فکری زائران به آرامش تبدیل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زیارت، عنایتی از جانب خداوند متعال برای بندگان است، خاطرنشان كرد: هرچه زیارت نسبت به مقام مزور با معرفت‌ بيشتر باشد، قیمت و اثرگذاري آن نيز بیشتر خواهد شد.

وي با اشاره به حقیقت زیارت تأکید کرد: امام نیازمند زیارت ما نیست، آنچه مهم است رنگ گرفتن زائر از امام معصوم(ع) است؛ یعنی نگاه ولایی امام به زائر تا مس وجود او را طلایی کند.

حجت الاسلام و المسلمين رئیسی در پايان با تاكيد بر اينكه حرم مطهر رضوی مدرسه بزرگ انسان سازی است، ‌تصريح كرد: اگرچه براي زيارت ائمه معصومين(عليهم‌السلام) قرب جوار مطرح نيست، اما قطعا زائراني كه در حرم مطهر رضوي حضور دارند، مورد توجه ويژه حضرت(ع) هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha