جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ، انس با کلام وحی را درس مهمی دانست که همه شیعیان و مسلمین باید از سیره نورانی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیاموزند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی عباسی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امام هشتم علاقه و انس فوق العاده ای با قرآن کریم داشتند؛ به طوری که هر سه روز یک ختم قرآن انجام می دادند و خودشان می فرمودند چون در آیات تفکر و اندیشه می کنم ختم قرآن، سه روز به طول می انجامد و گرنه روزی یک بار این کار را انجام می دادم.
وی افزود: از این حیث شیعه واقعی کسی است که همچون امام رئوف خود با کلام وحی انس و الفت خوبی داشته باشد و در عمل به آموزه های قرآنی در زندگی خود لحظه ای کوتاهی نکند.
این استاد و محقق حوزوی خاطرنشان کرد: اُنس با خدا و تهجد، اهتمام به اندیشه و معرفت در نفس و معاشرت صمیمانه و متواضعانه با مردم از جمله شاخصه های سیره نورانی امام رضا(ع) است که اگر هرکدام از ما این ویژگی ها را داشته باشیم بی شک زندگی سعادتمندانه ای خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: طبعاً تمام کسانی هم که می خواهند بندگی واقعی خدا را بکنند می بایست به تأسی از سیره نورانی حضرت، آنچه موجب رضایت خدای متعال است را انجام دهند و اساساً واسطه رضایت الهی نیز وجود مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عباسی خراسانی همچنین با اشاره به فضیلت بسیار بالای زیارت امام رضا(ع) گفت: مرحوم شیخ طوسی از حضرت رضا (ع) نقل کرده که ایشان فرمود: «در خراسان بقعه ای است و زمانی خواهد آمد که آن بقعه همواره محل رفت و آمد و مطاف فرشتگان می شود تا روز قیامت که در صور دمیده می شود و قیامت فرا می رسد».
وی افزود: از ایشان پرسیدند: ای پسر رسول خدا! این بقعه کدام بقعه است که حضرت فرمود: «این بقعه در سرزمین طوس است، به خدا سوگند! آن زمین باغی از باغهای بهشت است. هر که مرا دراین بقعه زیارت کند مانند کسی است که رسول خدا را زیارت کرده است و برای او پاداش هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قیامت شفاعت کننده او خواهیم بود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha