جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی سقاچی

حوزه/ قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با هشدار در خصوص گسترش ناهنجاری های اجتماعی، راهکار رفع این معضلات را نهادینه کرن نماز در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام علی سقاچی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات امروز جامعه بشری ناشی از غفلت و شهوت است و قرآن کریم برای رفع هر کدام از این آسیب های اجتماعی نسخه دارد و می فرماید: " برای رفع غفلت در جامعه باید به دنبال ذاکر شدن مردم برویم و ذکر را ترویج کنیم و بریا شهوت باید به دنبال ترویج ازدواج باشیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس تصریح کرد: اگر به دنبال رفع غفلت ها هستیم باید به نماز حکومت بدهیم، نه اینکه فقط نماز بخوانیم، باید ببینیم نماز ما چقدر کارساز هست؟

وی ادامه داد: آیا می توان خیری را در عالم یافت که در نماز نباشد؟ چرا از سال 80 تا 85 به میزان 82 درصد طلاق های توافقی افزایش یافته؟ چرا جرائم پزشکی 400 درصد رشد داشته؟ آیا طلاق جزء آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها نیست؟ آیا اختلاس جزء آسیب ها و ناهنجاری ها نیست؟ مگر ما به دنبال عدالت و خیرخواهی نیستیم؟ احکام اسلام برای زندگی همراه با خداترسی، عدالت و عاقبت به خیری است؛ همه این مشکلات به خاطر حکومت ندادن به نماز است.

وی با انتقاد از رفتار برخی از ادارات در توجه به اقامه نماز، افزود: چرا یک نفر که پائین ترین رتبه را در اداره دارد به عنوان مسئول نماز مشخص می کنیم و بعد توقع هم داریم که این نماز بازدارندگی از آسیب های اداری داشته باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: متولیان مسجد باید بهترین و خوش اخلاق ترین افراد باشند، نه بداخلاق ترین و زشت ترین افراد!

وی تصریح کرد: مسئولین جوابگو باشند که برای اقامه نماز چقدر سرمایه گذاری کرده اند؟ وقتی می بینیم در فصل گذشته لیگ فوتبال 350 میلیارد تومان هزینه فوتبالیست ها می شود! باید بگوئیم ما مخالف فوتبال نیستیم اما آیا مسئولین ما حاضرند برای اقامه نماز نیز همین مقدار هزینه کنند؟

این پژوهشگر دینی افزود: در بازدید از زندان شیراز، مدیر زندان از 89 درصد ورودی های زندان می گوید که بی نماز هستند و به نظر می رسد همه ما باید به این باور برسیم که باید به نماز حکومت داد تا بقیه مشکلات ما هم برطرف شود، زیرا نماز زندگی انسان را توام با سرافرازی و سربلندی می کند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha