پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین سید ابوتراب موسوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: امروزه در حوزه حجاب و عفاف دو مقوله خانواده و محل کار باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این میان باید توجه به اهمیت حجاب و ترویج آن را از نهاد خانواده و از خودمان شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین سید ابوتراب موسوی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران شهرستان آبیک  ضمن تبریک ماه ربیع الاول، به مقوله حجاب و عفاف در جامعه اشاره و گفت:  امروزه در حوزه حجاب و عفاف دو مقوله خانواده و محل کار باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این میان باید توجه به اهمیت حجاب و ترویج آن را از نهاد خانواده و از خودمان شروع کنیم.

وی با بیان این که اگر امروز از نظر اعتقادی مردم ما سست شوند، دشمنان نفوذ خواهند کرد تا آنچه را که می خواهند در این کشور انجام دهند، ابراز داشت: فرهنگ سازی و ترویج موضوع حجاب و عفاف باید در بین تمام افراد جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام  والمسلمین موسوی ادامه داد: نوع پوشش و حجاب، نشان دهنده سنت ها، ارزش ها و باورهای یک جامعه است و اسلام حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه معرفی کرده است.

امام جمعه شهرستان آبیک، تلاش دشمنان برای کمرنگ نمودن ارزشهای اسلامی و حجاب در جامعه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز تهاجم فرهنگی کشورهای استکباری در جهت تضعیف حجاب و بر محور انزوای ارزش‏های والای بانوان مسلمان متمرکز شده، از این رو حجاب را می توان یکی از راه های جلوگیری از سلطه دشمنان نام برد.

وی تصریح کرد: حجاب زمینه بروز ارزش های واقعی و والای زن را در جامعه ایجاد می کند و در زمینه های اجتماعی نیز حافظ امنیت، شخصیت و احترام آنان است.

امام جمعه آبیک با بیان این که حضرت زهرا (س) به عنوان نماد عفت و پاکی در تاریخ، می تواند الگوی خوبی برای زنان و دختران جامعه باشد بیان داشت: ما در جامعه به دنبال ایجاد صفات الهی، انسان شدن و ارایه الگوی حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد هستیم.

حجت الاسلام  والمسلمین موسوی ادامه داد: خانواده ها در شکل گیری عفاف و حجاب در جامعه نقش بسزایی دارند و می توان از کودکی این مسله مهم واجب را به فرزندان آموزش داد تا در رشد شخصیت روحی و اخلاق فرزندان تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha