چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام جلائيان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: باید فکر طلبه را به بازار نیازهای جامعه گره زد تا آن ها با دیدگاه اعتقادی و دینی خود به پژوهش در زمینه مسائل اولویت دار کشور تشویق شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام جلائیان اكبرنيا، در هفتمین جلسه هم اندیشی معاونان پژوهشی مدارس علمیه خراسان، ذهن فعال و پویا، گرایشات علمی و ذوق و سلیقه را از ویژگی های اساسی معاونین پژوهشی برشمرد و عنوان کرد: باید نگاه و دید پژوهشی به موضوعات مختلف را در ذهن طلاب حوزه علمیه تثبیت کنیم.
وی ضمن ارائه مثال هایی در مورد اهمیت توجه به پژوهش، اظهار کرد: باید فکر طلبه را به بازار نیازهای جامعه گره زد تا آن ها با دیدگاه اعتقادی و دینی خود به پژوهش در زمینه مسائل اولویت دار کشور تشویق شوند.
حجت الاسلام جلائیان با اشاره به جایگاه ستادی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و در صحنه بودن و کار اجرایی معاونین پژوهشی مدارس، گفت: هر چند که شرح وظایف معاونین پژوهشی مدارس علمیه از جانب حوزه علمیه تعیین می شود، اما برنامه ریزی فعالیت ها و چگونگی اجرای طرح ها و برنامه ها، اختیاری است که به معاونین پژوهشی تفویض شده است.
معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در ادامه اهمیت چگونگی برگزاری همایش ها و نشست های پژوهشی در اقبال طلاب از این برنامه ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: معاونین پژوهش به دلیل قرار داشتن در پیشانی اجرایی فعالیت های پژوهشی و ارتباط مستقیم با طلاب، باید برنامه های پژوهشی مدرسه را متناسب با نیازهای آن ها طراحی نمایند.
وی هم چنین در مورد اهمیت ارائه گزارشات دقیق از فعالیت های واحد پژوهشی مدارس علمیه، یادآور شد: این گزارشات می تواند دستمایه معاونت پژوهش حوزه علمیه برای دفاع از فعالیت های معاونین پژوهشی مدارس علمیه قرار گیرد.
حجت الاسلام جلائیان، برگزاری نشست های مشترک میان مدارس علمیه را به فال نیک گرفت و ابراز کرد: همکاری پژوهشی میان مدارس علمیه زمینه رشد و بالندگی پژوهشی طلاب را فراهم می آورد.
علت تأکید امام بر مردمی بودن انقلاب
معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج، عنوان کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب، آن را نتیجه و دستاورد فعالیت های مردم دانست و همین نگاه باعث شد در فعالیت های اجتماعی، جنگ هشت ساله و فشارهای گوناگون اقتصادی پس از آن، مردم همواره در کنار انقلاب بایستند و پشتیبان آن باشند.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود تمام فشارهای اقتصادی، مردم هم چنان در کنار انقلاب ایستاده اند، گفت: حضور مردم در 22 بهمن، نوزده دی و ایام مشابه با تحلیل های مادی و سیاسی جور در نمی آید؛ این مهم نتیجه مردمی دانستن انقلاب از سوی امام(ره) بود و تنها زمانی می توان آن را درک کرد که جنس مردمی انقلاب و بسیج را بشناسیم.
وی در پایان در مورد اهمیت برگزاری نشست های معاونین پژوهشی مدارس علمیه خاطرنشان کرد: صرف برگزاری این نشست ها موضوعیت دارد و دور هم جمع شدن مسئولین پژوهشی ارزش آفرین و دارای نتیجه است. ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha