سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پروژه «برج کتاب» با هدف ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان در سطح هامبورگ

حوزه / پروژه «برج کتاب» با هدف ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان در سطح هامبورگ در حال اجراست. در همین راستا مدیر مرکز اسلامی هامبورگ چتر نمادین این پروژه را که چهار ماه پیش توسط شهردادر هامبورگ به مرکز اسلامی تحویل داده شده بود به دکتر حیسه اسقف اعظم هامبورگ تحویل داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پروژه «برج کتاب» با هدف ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان در سطح هامبورگ در حال اجراست.

چتر نمادین این پروژه چهار ماه پیش تر طی مراسمی توسط شهردادر هامبورگ به مدیر مرکز اسلامی هامبورگ تحویل داده شده بود تا کودکان هامبورگ این بار به اندازه مناره های مسجد امام علی علیه السلام کتاب بخوانند. در این راستا در روز پنجشنبه 25 نوامبر 2016 این بار چتر کتاب توسط امام مرکز اسلامی هامبورگ در محل مسجد امام علی علیه السلام به دکتر حیسه اسقف اعظم هامبورگ (Dr. Stefan Heße  ) تحویل داده شد. در این مراسم 120 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی برخی از مدارس هامبورگ به همراه معلّمین و مربّیانشان حضور داشتند.

گفتنی است مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان اوّلین مسجد مسلمانان در هامبورگ و با قدمتی بیش از 55 سال و معماری بسیار زیباست که مورد توجه آلمانی هاست و پس از آن که پرچم پروژه برج کتاب با مبنای برج بلند ساختمان شهرداری اجرا گردید، از اواخر ماه یونی 2016 به مدت 4 ماه به اندازه ارتفاع دو مناره مسجد امام علی علیه السلام هامبورگ (36 متر) در اختیار این مرکز اسلامی بوده است. از جمله کتابهایی که در این دوره برای کودکان تألیف و پیشنهاد گردید کتابی است با نام «مناره های جادویی مسجد آبی» که به موضوع دیالوگ بین ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در مراسم واگذاری پرچم به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور دانش آموزان و معلّمان و مربّیان آنان، در مرکز اسلامی هامبورگ، با تقدیر از پشتکار کودکان برای شرکت در پروژه کتاب خوانی اظهار داشت: هر جا علم و دانش باشد، آنجا صلح و عدالت نیز هست. امیدواریم دانش و علم برای شما در طول زندگی مانند چتر محافظی باشد که بتوانید در آینده تصمیم های خوب و درستی را در زندگی بگیرید. خوشحال هستم که چتر و سمبل این پروژه را به دوستم جناب آقای دکتر حیسه می دهم. مطمئن هستم تمام کسانی که عشق خداوند را در دل دارند  هدف مشترکی برای حفظ کرامت انسانی، صلح و عدالت دارند و این وجه مشترک همه ادیان ابراهیمی است.

شایان ذکر است این برنامه که با هماهنگی بخش دیالوگ آکادمی اسلامی آلمان وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ برگزار گردید، انعکاس خوبی را در رسانه ها و مطبوعات آلمان داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha