جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمپین «یک روز محجبه شدن» در دانشگاه ویسکانسین

حوزه/ دانشجویان دختر دانشگاه ویسکانسین مدیسون، با شرکت در کمپین «یک روز محجبه شدن»، با اسلام‌هراسی مبارزه کرده و سعی داشتند حجاب را عادی سازی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دانشجویان دانشگاه ویسکانسین مدیسون در ایالت ویسکانیسین در آمریکا، به منظور مبارزه با اسلام‌هراسی و عادی‌سازی حجاب و پوشش اسلامی در غرب، یک روز محجبه شدند.

این کمپین با عنوان «یک روز محجبه شدن» به میزبانی دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه ویسکانسین و اتحادیه مدیریت اتحاد جهانی برگزار شد. در آغاز این کمپین، دانشجویان دختر از ابتدای صبح از اعضای انجمن روسری دریافت کرده و در طول روز با حجاب شدند.

فرهت بوییان، یکی از برگزارکنندگان این مراسم می‌گوید: یکی از اهداف اصلی ما عادی سازی فرهنگ پوشیدن حجاب بود. حجاب همیشه به معنای مسلمان بودن نیست، اما این گونه جا افتاده که حجاب فقط مخصوص مسلمانان است.

بوییان همچنین گفت: من حقیقتا درک نمی‌کنم که چرا عده‌ای از غربی‌ها حجاب را یک انتخاب فرهنگی می‌دانند زیرا حجاب یک وظیفه دینی است و اسلام نیز یک مذهب است نه یک فرهنگ.

کمپین «یک روز محجبه شدن» در دانشگاه ویسکانسین آمریکا

حجاب، پنهان کردن گوهری با ارزش است

وی تاکید کرد: حجب و حیاء یکی از دلایل اصلی من برای پوشیدن حجاب محسوب شده و داشتن حجاب به من اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد. در حقیقت آنچه که باید پنهان شود، گنجینه و گوهری باارزش است.

این تجربه دانشجویی انعکاس‌هایی مثبت و منفی در میان دانشجویان به همراه داشت. بوییان که به تمامی پیغام‌های ارسال شده از طریق دانشجویان پاسخ داده، درباره انعکاس‌های منفی گفت: آن‌هایی که نظرات منفی ارائه دادند مسلما هدف این طرح را درک نکرده‌اند.

دانشجویان شرکت کرده در این کمپین در پایان روز دور هم جمع شده و احساساتشان را از پوشیدن حجاب ابراز کردند.

آنا آمبروز یک دانشجوی سال اولی در این باره گفت: هدفم حمایت از دوستان مسلمانم بود. می‌خواستم با در هم شکستن کلیشه‌ها و آگاهی‌سازی مردم درباره حجاب، میان مردم گفتمان ایجاد کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha