سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 الله اعرافی در دیدار «ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت»

حوزه/ مناسبت هایی همانند ۱۹ دی غیر از آنکه جزو شناسنامه انقلاب اسلامی است؛ طور ویژه جزو شناسنامه حوزه و مردم قم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار «ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تبریک مناسبت های ماه ربیع الاول، اظهار داشت: مناسبت هایی همانند 19 دی غیر از آنکه جزو شناسنامه انقلاب اسلامی است؛ طور ویژه جزو شناسنامه حوزه و مردم قم است و یکی از وظایف دستگاه هایی همانند آموزش و پرورش، حوزه، دانشگاه ها، نهادهای مردمی، مساجد و ... صیانت از این شناسنامه می باشد.

*۱۹ دی شناسنامه حوزه و مردم قم است

وی ابراز داشت: نسل های جدید باید به این گذشته و شناسنامه افتخار کرده و در پرتو این شعائر بزرگ، احساس هویت کنند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در دنیا برای چیزی که ندارند، تاریخ آفریده تا مردم آن احساس هویت کنند؛ اما ما برای آنچه که داریم، کمتر تاریخ سازی می کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: باید این نمادها و قله های بلند شعائری و تاریخی انقلاب که عمدتا ریشه در شهر مقدس قم دارد، احیا شده و در عمق ذهن حوزویان، دانش آموزان، دانشجویان تعمیق شود.

*به لطف ۱۹ دی ها پرچم دار شده ایم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: بنده در 19 دی، در شهر مقدس قم بودم، به مراجع و علما آزادی عمل نمی دادند؛ اما به لطف همین 19 دی ها و ... امروز پرچم دار شده و در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

امام جمعه قم اظهار داشت: باید سابقه این مباحث در ذهن فرزندان ما غرس شده و هویت سازی دینی و انقلابی در نسل جدید قم سرلوحه کار ما قرار گیرد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از سخنان خود به اندیشه و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز داشت: 20 کلید واژه اصلی در اندیشه معظم له وجود دارد که تنها یک کلمه نیست؛ بلکه دنیایی از معنا و مفهوم و تاریخ در آن وجود دارد.

*کلیدواژه های سخنان رهبر انقلاب استخراج و ترویج شود

وی خاطرنشان ساخت: از وظایف مهم ما آن است که مجموعه کلیدواژه های رهبر معظم انقلاب را استخراج، تبیین و ترویج دهیم.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: تولید محتوا به سبک روز از دیگر مباحث مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ طبعا در این تولید محتوا، مجموعه کلیدواژه های رهبر انقلاب قابل استفاده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به موضوع 9 دی اشاره کرد و بیان داشت: مقوله 9 دی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ چراکه در 9 دی از یک عقبه سخت عبور کرده ایم؛  این عقبه مردم سالاری را هدف قرار داده بود و رهبر معظم انقلاب واقعا در آن شرایط مظلوم واقع شده بودند؛ چراکه در صیانت از رأی مردم برخواسته و دفاع کرده بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش باید در این دهه کارگروه ویژه داشته و تولید فکر و محصول برای دانشجویان و دانش آموزان مراکز آموزشی عرضه کرده و رواج دهند.

امام جمعه قم ابراز داشت: این سه نهاد علمی در قم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و باید با تعامل با یکدیگر، برنامه های متفاوت و مناسب داشته باشند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: فعالیت در فضای مجازی و رسانه ای از دیگر مباحث ضروری است که باید با جذابیت در این زمینه ورود کرد؛ چراکه بسیار مهم است.

*انتظار از شهرداری قم!

وی تصریح کرد: انتظار از شهرداری قم آن است که فضا و چیدمان شهری را متناسب با دهه بصیرت انجام داده تا مباحث انقلابی محسوس تر باشد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: در فضای حوزه نیز مجموعه ای از گروه های تبلیغی و جهادی داریم که از دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه انتظار داریم فراخوانی داشته تا طلاب وارد صحنه شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: ما برای اعتلای کشور و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی وظیفه داشته و با جدیت کارها را دنبال خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: قم دارای پایگاه و جایگاه بین المللی است و اندیشه های متعالی اهل بیت(ع) به تمام عالم تزریق می شود و مخاطبان غیرایرانی نیز کم نیستند و باید در آن صحنه این پیام ها را به این عزیزان منتقل کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: مراسم تشرف خدمت رهبر معظم انقلاب نیز باید با تمام همت، جدیت، نظم و پشتکار انجام شده و امیدواریم همانند سال های گذشته آبرومندانه انجام گردد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha