چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کاردینال مولر رییس مجمع دفاع از مکتب کاتولیک

حوزه / کاردینال مولر رییس مجمع دفاع از مکتب کاتولیک در رابطه با نامه ۴ کاردینال در انتقاد از بخش هایی از کتاب "شادی عشق" پاپ درباره امکان اجازه به مطلقه های ازدواج کرده برای شرکت در مراسم عشاء ربانی گفت: با جناحی شدن در کلیسا مخالم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو واتیکان، کاردینال مولر رییس مجمع دفاع از مکتب کاتولیک در رابطه با نامه 4 کاردینال در انتقاد از بخش هایی از کتاب "شادی عشق" پاپ درباره امکان اجازه به  مطلقه های ازدواج کرده برای شرکت در مراسم عشاء ربانی گفت: با جناحی شدن در کلیسا مخالم.

وی گفت: مجمع دفاع از مکتب کاتولیک اقتداری مانند پاپ دارد و نمی‌تواند در اختلاف نظرها شرکت کند.  نامه این 4 کاردینال به پدر مقدس بود، که امکان دارد به مجموعه‌ دفاع از مکتب کاتولیک وظیفه دهد که این مسئله را حل نماید. درخواست می‌کنم تا مباحثی شفاف در مورد کتاب شادی عشق انجام شود، در این لحظات مهم است تا دچار جناحی شدن نشویم.

کاردینال مولر گفت: نباید کتاب پاپ را طوری تفسیر کرد که انگار نظرات پاپ‌های اسبق و مجمع های دفاع از مکتب کاتولیک دیگر معتبر نیستند. مجمع دفاع از مکتب کاتولیک به ریاست کاردینال راتزینگر در سال 1993 در پاسخی رسمی به درخواست چند اسقف، استثناء در برخی موارد برای  شرکت مطلقه های ازدواج کرده در مراسم عشاء ربانی را رد کرد.

انتقاد کاردینال ها از پاپ

یادآور می شود موضعگیری پاپ در باره مطلقه ها، بر خلاف نظر پاپ های قبلی است و همین اختلاف نظر موجب چند دستگی در میان کاردینال ها شده است ؛ 4 تن از کاردینال ها نیز با نگارش نامه، رسما اعتراض خود را به موضع پاپ اعلام کرده اند.

چندی قبل کاردینال "ریموند بورک" رهبر طریقه مالت در مصاجبه ای درباره کتاب پاپ به نام "شادی‌عشق" (در مورد عشق به خانواده) گفت: آماده هستیم رسما اشتباهات پاپ در این کتاب را تصحیح کنیم.

وی افزود: اگر پاپ به نامه چهار کاردینالی که درخواست توضیحاتی در مورد کتاب ارشاد رسولی شادی عشق شده اند پاسخ ندهد در نتیجه باید با این وضعیت مقابله کنیم، در سنت کلیسا امکان تصحیح کردن پاپ وجود دارد هر چند که قطعا موارد کمی وجود داشته است.  ولی اگر به سئوالات درباره نکات مورد بحث پاسخ داده نشود ‌باید رسما اشتباه بزرگی را تصحیح کرد.

وی گفت: هر کجا که می روم، سردرگمی می بینم. کشیشان با هم اختلاف دارند، کشیشان علیه اسقف‌ها هستند اسقف‌ها بین خود اختلاف دارند. تفرقه وحشتناکی در کلیسا مشاهده می‌شود که روش کلیسا نیست. به همین خاطر است که باید ارزش‌های اساسی  که باعث اتحاد ما می‌شود را بار دیگر برقرار کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha