پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آیت عباسیان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه

حوزه/ مدیر کل اوقاف با اشاره به ۴۷۰۰۰ رقبه ای که در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: باید برای حوزه های علمیه وقف جدید ایجاد کرد، تا استقلال این نهاد حفظ گردد و اگر در این مسئله کوتاهی شود، حوزه ها دچار خسران خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان، امروز در همایش "وقف و حوزه های علمیه" که با حضور ائمه جمعه و مسئولان حوزوی، در حوزه علمیه کرمانشاه برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) در سنت وقف پیشقدم بودند و این مهم را در جوامع ترویج می دادند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: بسیاری از صحابه پیامبر اکرم(ص) در راستای احیای و اجرای سنت حسنه وقف از یکدیگر سبقت می گرفتند و نسبت به این مهم شوق و اشتیاق خاصی داشتند که همگی به برکت تلاش رسول اکرم(ص) بود.

وی افزود: در هر مکانی که وقفی وجود دارد، رد پای یک عالم دینی مشاهده می شود، چرا که علمای دین با تبلیغ این سنت موجب احیای وقف در جامعه و ترغیب مردم به سمت این سنت می شوند.

حجت الاسلام عباسیان خاطرنشان کرد: در حاضر حدود 47 هزار رقبه در استان کرمانشاه وجود دارد که اگر تاریخچه آنها مورد بررسی قرار گیرد، عالمان دینی بنیانگذار آنها می باشند؛ رقبات استان به نوعی مرهون تلاش روحانیت هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ وقف از وظایف طلاب و روحانیون است، یادآور شد: حوزویان باید نسبت به احیای سنت وقف جدیت لازم را داشته باشند و مردم را به سمت وقف های حوزوی ترغیب نمایند.

وی تصریح کرد: باید برای حوزه های علمیه وقف جدید ایجاد کرد تا استقلال این نهاد حفظ گردد و اگر در این مسئله مهم کوتاهی شود، حوزه ها دچار خسران خواهند شد.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت وقف در مردم وجود دارد، اما باید وقف را به مردم شناساند و اگر کار خالصانه از سوی مسئولان صورت گیرد قطعأ استقبال جامعه نیز در زمینه وقف افزایش خواهد یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان با اشاره به حضور گسترده مردم در اربعین حسینی تصریح کرد: مردم ولایتمدار و محب اهل بیت(علیهم السلام) با حضور در موکب ها به عنوان خادم و اهدای  کمک های نقدی و غیر نقدی، ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین(ع) نشان دادند، لذا باید با خدمتی صادقانه و خالصانه از زحمات مردم تقدیر و قدردانی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha