جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راه اندازی اتوبوس‌های صلح، اهدای گل و اطعام فقرا در سرتاسر انگلستان

حوزه/ کمپین اتوبوس، دارای ۱۲۸ دستگاه اتوبوس حامل دو پیام «گسترش صلح» و «اطعام فقرا» می‌باشد که در آستانه میلاد نبی اکرم در سرتاسر انگلستان و همچنین در سطح بین‌المللی توسط مسلمانان راه اندازی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از digitaljournal، مسلمانان انگلستان مصادف با یکی از فرخنده‌ترین ماه‌های تقویم اسلامی، و چندین رویداد ترتیب داده شده توسط اعضای جامعه اسلامی، کمپین «اتوبوس صلح» راه‌اندازی کردند که از فردا دوشنبه 5 دسامبر 2016 به مدت چهار هفته در سرتاسر انگلستان برگزار می‌شود.

این کمپین که برای نخستین بار در سراسر انگلستان به راه می‌افتد دارای 128 اتوبوس حامل یک پیام جهانی حسن نیت و صلح برای همه مردم می‌باشد. این اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از سمت ساحل جنوبی به سمت گلاسکو نیز همان پیام را برای بشریت می‌رسانند.

دو پیام «گسترش صلح» و «اطعام فقرا»،که  اصلی‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین آموزه‌های دین اسلام محسوب می‌شوند، همراه با نام مبارک محمد (ص) بر روی اتوبوس‌های این کمپین نوشته شده‌اند. هدف برگزارکنندگان رساندن این پیام به قلب و دل تمامی مردم در سرتاسر دنیا به ترتیب در جشن میلاد پیامبر و کریسمس می‌باشد.

این کمپین در شنبه 17 دسامبر 2016 و جشن میلاد پیامبر اعظم به اوج خود می‌رسد و شرکت کنندگان در این کمپین پیام پیامبر اسلام یعنی صلح، عشق و مهربانی را با اهدای گل به دیگر اعضای جامعه خواهند رساند. اعضای کمپین همزمان در بیش از 125 مکان در سرتاسر انگلستان و جهان، با برگزاری مراسم‌های زنده، این روز را جشن خواهند گرفتند. شهرهای اصلی انگلستان از جمله لندن، بیرمنگام، منچستر، نوتینگهام،  شفیلد، کاونتری، لوتون و گلاسکو نام اصلی‌ترین مراکز برگزاری مراسم هستند. جایگاه‌های بین‌المللی مراسم نیز شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، ترینیداد، گویان، استرالیا و بسیاری از نقاط در اروپا غربی هستند. در بسیاری اماکن، اطعام فقرا و بی‌خانمان‌ها یکی از طرح‌های کلیدی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha