جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مبلغان زباندان

حوزه/ حجت الاسلام صافی از برگزاری دومین الپیماد علمی مبلغان زباندان، ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور به دو زبان انگلیسی و عربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صافی اصفهانی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری دومین المپیاد علمی زبان آموزان حوزوی سراسر کشور خبر داد و گفت: ثبت نام این المپیاد علمی از 11 آذر از طریق پایگاه اینترنتی http://www.morsalat.ir آغاز شده و تا 27 همین ماه ادامه دارد.

رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر 19 دوره در سطح سه و چهار و ارشد دانشگاهی در موسسه مجتهده امین و علامه مجلسی برگزار شده است، گفت: همچنین دوره سطح سه تحت عنوان مدرس علوم عقلی در این موسسه در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: مرکز آموزش زبان های خارجی به طلاب و مبلغین از دیگر مراکز آموزشی زیر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان است که در حال حاضر شش زبان شامل انگلیسی، عربی، فرانسوی، اسپانیولی، چنین و آلمانی به 203 نفر از مبلیغن آموزش داده می شود.

حجت الاسلام صافی با اشاره به برگزاری دوره های سطح عالی و پیشرفته زبان و تربیت مبلغ بین المللی در موسسه علامه مجلسی(ره)، خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست ها و اولویت های مرکز آموزش زبان های خارجی دفتر تبلیغات نخستین المپیاد علمی طلاب زبان آموز حوزوی در سال 1389 برگزار شد و برای دومین سال نیز سال 1395به صورت ملی برگزار می شود که تقویت بنیه علمی در زمینه فرامرزی و ایجاد انگیزه در بین طلاب و روحانیون مبلغ از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.

وی یاد آور شد: فراهم ساختن زمینه جذب مبلغان و حضور آنها در خارج از کشور، شناسایی روحانیون زباندان، و ایجاد بانک اطلاعاتی، استفاده از نفرات برگزیده این المپیاد در برنامه های ترجمه متون دینی و بهرهمندی از این افراد در زمینه تبلیغ در شبکه های اجتماعی و توریسم از دیگر اهداف برگزاری المپیاد علمی طلاب زباندان است.

رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) اصفهان ابراز کرد: مبلغین زباندان، سوم دی ماه با شرکت در آزمونی اینترنت به صورت آنلاین به مدت 20 دقیقه به 40 سوال تستی پاسخ خواهند دارد و در صورت موفقیت، هشتم بهمن ماه در آزمون کتبی شامل تست های شنیداری، انشاء و ترجمه شرکت خواهند کرد، همچمین مصاحبه علمی نیز 5 اسفند به منظور تعیین برگزیده های این المپیاد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه دومین المپیاد علمی مبلغان زباندان 18 اسفند سال جاری همزمان با روز بزرگداشت سید جمال الدین اسد آبادی برگزار می شود.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان بیان کرد: از جمله مزایای پذیرفته شدگان در این المپیاد علمی اهدای گواهینامه از دانشگاه باقرالعلوم(ع)، امکان تدریس زبان خارجی در دفتر تبلغیات اسلامی و حوزه های علمیه، معرفی به سازمان فرهنگ و ارتباطات و مجمع جهانی اهل بیت(ع)، برای اعزام به خارج از کشور می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha