پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمدیان

حوزه/ حجت الاسلام احمدیان از برگزاری جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان با عنوان « یه قاصدک یه آیه » خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان با حضور طلاب و روحانیون شاعر برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در راستای تاکیدات رهبری بر استفاده از ابزار هنر برای انتقال معارف اسلامی  و توسعه فرهنگ قرآنی در بین نسل نوجوان و جوان است .

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان در راستای اولویت های خود اقدام به تاسیس اداره فرهنگی و تبلیغی کرده است، براین مبنا بر روش های نوین در عرصه تبلیغ تمرکز کرده ایم .

حجت الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: استفاده از ابزار  هنر برای عرصه تبلیغ جز سیاست ها و اولویت های سال های  اخیر است که تاسیس کانون شعر با حضور مبلغین و روحانیون  در این اداره  براین منطق بوده است.

وی عنوان کرد: اولین شب شعر کودک با حضور مبلیغن و روحانیون از بین مبلغین مستعد برگزار شده است، یکی از ماموریت های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ذیل میز توسعه قرآن، جشنواره شعر کودک و نوجوان است.

مدیر کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان اذعان داشت: این جشنواره در موضوعات قصه های قرآنی، انس با قرآن، اقتباس های قرآنی، سوره های کوتاه قرآنی، احترام به قرآن، عمل به قرآن  و قرآن و اهل بیت ..برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: شعر یک زبان فوق العاده برای برقراری ارتباط با نسل کودک و نوجوان است، جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان طراحی و برنامه ریزی شده است، براین مبنا فراخوان جشنواره از 15آذرماه آغاز شده  و آخرین مهلت ارسال آثار 15 دی ماه 95 است.

حجت الاسلام احمدیان ابراز کرد: ایجاد شعرهای فاخر و غنی در عرصه اسلامی و معارف اسلامی  و ارزشی برای کودکان یک امر لازم و ضروری است، شناسایی شاعران حوزوی که آگاهی خوبی نسبت به معارف اسلامی  دارند از اهداف برگزاری این جشنواره است ، البته هیچ محدودیتی برای  شرکت افراد جامعه  در این جشنواره نداریم، این جشنواره در سطح ملی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: هر شاعر حداکثر سه اثر می تواند به دبیرخانه ارسال کند؛ شاعران حوزوی و طلبه با مراجعه به سایت مرسلات به نشانی http://www.morsalat.ir در این جشنواره ثبت نام کنند. مراسم اختتامیه نیز در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha