شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیدمرتضی بختیاری- معرفی معاون املاك و اراضي آستان قدس رضوي

حوزه/ بختیاری با بيان اينكه حدود ۴۵ درصد از اراضي مشهد مقدس موقوفه حضرت رضا(عليه السلام) است، اظهار کرد: در سطح كشور نيز رقبات متعددي وجود دارد كه مردم متدين ايران اسلامي براي ارائه خدمات به زائران بارگاه منور ضوي وقف كرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سيد مرتضي بختياري در آیين تكريم و معارفه معاون املاك و اراضي آستان قدس رضوي، بر لزوم صيانت از  وقف و گره گشايي از مشكلات حقوقي مردم تاكيد كرد.

وي تصريح كرد: واقفان خيرانديش در سال‌ها و قرن هاي متمادي اموال و املاك خود را با عشق و ارادت به ساحت مطهر اهل بيت(عليهم السلام) وقف بر اين آستان مقدس كرده اند و امروز وظيفه اي سنگين بر دوش ماست تا با صيانت و مراقبت از حقوق موقوفات، در راستای اجراي صحيح نيات واقفان تلاش كنيم.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه حدود 45 درصد از اراضي مشهد مقدس موقوفه حضرت رضا(عليه السلام) است، اظهار کرد: در سطح كشور نيز رقبات متعددي وجود دارد كه مردم متدين ايران اسلامي براي ارائه خدمات به زائران بارگاه منور ضوي وقف كرده اند.

وي ادامه داد: برخي از اين موقوفات در مناطق حاشيه اي شهر مشهد و نقاط محروم كشور واقع شده اند كه با دستور توليت آستان قدس رضوي براي رفع مشكلات آن ها و رسيدگي به امور محرومان و مستضعفان با توجه به رعايت غبطه موقوفات گام هايي برداشته شده است.

بختياري با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكم انتصاب توليت آستان قدس رضوي، اظهار کرد: رهنمودها و منويات رهبر فرزانه انقلاب را سرلوحه كار خود قرار داده ايم و اميدواريم با همكاري شايسته دستگاه قضايي و ساير نهادها بتوانيم با تسهيل امور و حذف برخي بوروكراسي هاي زايد رضايت هر چه بيشتر مردم و مراجعان را كسب کنیم.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه حجم بسيار زيادي از پرونده هاي حقوقي محاكم دادگستري مربوط به اختلافات ملكي و قولنامه اي است، عنوان کرد: ارائه خدمات هوشمند و استفاده از فناوري هاي نوين در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مي تواند به كاهش اين دعاوي كمك شاياني کند كه با استقرار سيستم هاي جديد در اين سازمان شاهد تحقق اين مهم هستيم.

برپایه این گزارش، مراسم احكام انتصاب غلامرضا رحمتي زاده به عنوان معاون املاك و اراضي آستان قدس رضوي و عبدالحسين رامشي به عنوان مديركل ثبت اسناد و املاك خراسان رضوي توسط قائم مقام توليت آستان قدس رضوي و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعطاء شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha