پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی

حوزه/ مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام و المسلمین احمد احمدی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از شخصیت های برجسته حوزوی در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی، نخستین رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس تهران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت، عصر امروز یکشنبه(14آذرماه95) با حضور شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی، در سالن اجتماعات استاد مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم می توان به حضور دکتر صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله محقق داماد، دکتر مهدی گلشنی، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، دکتر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش، دکتر محمدزاده معاون دانشگاه تربیت مدرس تهران، دکتر غلام حسین زاده رئیس دانشکده علوم انسانی تربیت مدرس و ... و همچنین بسیاری از اساتید و دانشجویان اشاره کرد.

مراسم نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی، به همت دانشگاه تربیت مدرس تهران و با همکاری دانشکده علوم انسانی این دانشگاه، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

در پایان این مراسم از کتاب "فیلسوف نظر و عمل" با موضوع ارج نامه استاد احمد احمدی رونمایی شد.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین  احمد احمدی چهره نام آشنای فرهنگی و دانشگاهی است که کشورمان سال های سال، از تلاش‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و مدیریتی وی در حوزه‌های دینی، دانشگاهی و آموزش و پرورش بهره مند شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در سال 1312 در ملایر به دنیا آمده است؛ در سال ۱۳۳۱ وارد حوزه علمیه بروجرد شده و در طول پنج سال تا نیمه دوم سطح را خوانده است؛ در سال ۱۳۳۶ به حوزه علمیه قم عزیمت کرده و تا سال ۱۳۴۵ علاوه بر دروس خارج و فلسفه و تفسیر در حوزه، از دانشگاه تهران لیسانس فلسفه گرفته و به کسوت دبیری نایل شده است؛ در سال ۱۳۴۸ با درجه کارشناسی ارشد در رشته فلسفه غرب و در سال ۱۳۵۸ در مقطع دکتری همان رشته فارغ‌التحصیل و در سال ۱۳۵۳ به دعوت گروه فلسفه غرب به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران در آمده است؛ پس از صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس دانشگاه تربیت مدرس، مسئولیت ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه از سال ۱۳۶۱ تا تیرماه ۱۳۷۴ بر عهده وی گذاشته شد.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha