چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 401222
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
حجت الاسلام  محمد  همایون زرینه

حوزه/ امام جمعه شهرستان بوئین زهرا گفت: انسان در زندگی باید تقوا و اخلاق را سرلوحه کارهای خود قرار دهد تا بتواند به کمال مطلق و کرامت انسانی دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  محمد همایون زرینه، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران امام صادق (ع) شهرستان بوئین زهرا، به نقش مهم و تاثیر گذار تقوا در زندگی انسان ها اشاره کرد و گفت: هركه بتواند تقوای مداوم را توشه خود قرار دهد، از هر آلودگی حاصله از نفس به دور است؛ چون تقوا دارویی  شفابخش است و هر عاملی  كه مايه حجاب و ظلمت و تاریکی  شود، را از ريشه می سوزاند.

وی افزود: اگر همه انسانها به اين داروی حيات آفرين پناه بیاورند، هر نفس بيمار را به وسيله آن علاج می شود  و جهان را به مدينه ايمان، حكمت و عدل تبديل می سازد و خداوند نيز خير و بركات خود را به روی  آنان می گشاید .

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: تقوا و پرهیزکاری در فرد آثار معنوی و اخلاقی و در جامعه نیز نتایج شایسته ای دارد و اگر انسان خود را به تقوا و خویشتن داری عادت دهد، همواره در زندگی معنوی و مادی خود موفق خواهد بود. همچنین اگر در یک جامعه تمام افراد به این خصیصه الهی و اخلاقی مجهز باشند، بسیاری از مشکلات اجتماع  حل گشته و جامعه ای ایده آل و آرمانی ایجاد می شود.

حجت الاسلام زرینه به اهمیت دادن علم در زندگی انسانها نیز اشاره کرد و خطاب به طلاب بیان داشت: تلاش کنید که مباحث درسی خود را به خوبی فراگرفته و بتوانید به عنوان یک مبلغ دینی، مسائل شرعی و دینی را در جامعه به خوبی تبیین نمایید.

وی، یکی دیگر از اهداف حوزه های علمیه را تهذیب اخلاق دانست و عنوان داشت: تهذیب یعنی عادت پیدا کردن به اخلاق خوب، حلم، سخاوت، عفو و گذشت که باید این خصوصیات بارز اخلاقی را در جامعه ترویج نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha