پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: برخی از روحانیون در منابر و سخنرانی‌های خود به لزوم پرداخت خمس نمی‌پردازند، در حالی که بیان این مسئله اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار امام جمعه شهر بندرعباس با اشاره به جایگاه خمس در قرآن اظهارداشتند:خمس یکی از مواردی است که خداوند در قرآن کریم به صراحت پرداخت آن را بر مسلمانان واجب کرده است اما متاسفانه این واجب مالی در کشور مورد توجه قرار نمی گیرد.

معظم له افزودند: در روایات آمده است که تنها مومنینی که در دلشان نور خداوند باشد، می‌توانند خمس اموال خود را بدهند همچنین در روایت دیگری از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمود: پرداخت خمس سخت است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: در آیات و روایات مختلف داریم؛ کسی که خمس مالش را پرداخت می‌کند، در مال خداوند دست نمی‌برد و دعایش توسط خدا مستجاب می‌شود.

ایشان، هدف از پرداخت خمس را تطهیر مال افراد ذکر کرد و افزودند: باید روحانیون در سخنرانی و منابر خود مردم را با هدف خمس آگاه کنند و پرده غفلت را در خصوص این مسئله از چشم مردم کنار بزنند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه دادند: برخی از روحانیون در منابر و سخنرانی‌ها خود به مسئله خمس  نمی‌پردازند، در حالی که پرداختن به این مسئله اهمیت دارد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha