پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت اله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تفکر سکولاریسم، آینده انقلاب و اسلام را در سطح جهان تهدید می‌کند،اگر نظام اسلامی در ایران به شکست برسد در جاهای دیگر به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی یکشنبه شب در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: خداوند، این دنیا را خلق کرد و آن را محل آزمون و امتحان خود قرارداد.

ایشان  افزود: آنچه خداوند از انسان در مقابل این آزمون طلب می کند، رضایت در مقابل تقدیر خویش است؛ در حقیقت انسان با این آزمون ها که گاهی در قالب تنبیه ظاهر می شود، زندگی خواهد کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در دنیا تنها بخش ناچیزی از عملکردهای اشتباه انسان از قالب مجازات به انسان می رسد؛ خیال خام است که تصور شود که فردی می‌تواند هزاران سال بدون سختی در دنیا زندگی کند.

عضو جامعه مدرسین  گفت: انسان باید در عمر کوتاه وظایف خود را شناسایی کرده و برای زندگی جاودانه آخرت آماده شود؛ وظیفه اجتماعی به عنوان یکی از آزمون‌های سخت الهی است که انسان باید خود را نسبت به آن مکلف بداند.

استاد حوزه بیان کرد: این آزمون نیز در قالب های مختلف انجام می شود؛ به عنوان مثال برخی افراد در آزمون الهی خود باید از دین و جان مردم حراست کنند که از جمله آنها می توان به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد که در آزمون جان حضور یافتند.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: شهدا از جان خود برای دفاع از جان مردم مایه گذاشتند و افرادی که از خون شهدا برای نشستن در صندلی مدیریت سوءاستفاده کرده و از اموال مردم، حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، وجدان خود را آتش زده‌اند و قطعا در مسیری به جز تدین گام برداشته اند.

این استاد حوزه علمیه دفاع مقدس را رخدادی بی نظیر در تاریخ ایران دانست و بیان کرد: متاسفانه افرادی از این حماسه برای رسیدن به ریاست سوءاستفاده کرده و برای خوشی موقت خود دستاورد شهدا را زیر پا گذاشته‌اند.

ایشان گفت: شناخت انسان باعث می شود که برخی به دنبال خیانت باشند و این مساله به قلب انسان باز می گردد و ادامه این مساله به بیماری فرد منجر می شود.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: این کشور جمهوری اسلامی است و بر اساس قانون، مصوبات مجلس برای تایید تطبیق با شرع و اسلام باید به شورای نگهبان ارجاع داده شود، ولی در عمل به نگاه اسلام نسبت به مباحث مختلف از جمله معاملات مالی توجه نمی‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآورشد: متاسفانه نگاه ها در خصوص مباحث دینی به درستی شکل نگرفته است مثلا با توجه به این که ولایت فقیه در قرآن و روایت ریشه دارد ولی هنوز برخی از افراد نسبت به جایگاه ولایت فقیه غافل بوده و با تفکر سکولاریستی برای رسیدن به منافع خود تلاش می کنند.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: قرآن کریم در داستان‌های برخی از پیامبران الهی به انسان‌ها هشدار داده است که دین را از معادلات زندگی خود حذف نکنند ولی برخی از سکولارها، آموزه‌های دینی در امور مختلف مادی را حذف می کنند.

این استاد حوزه تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات دنیای امروز آن است که دین از حوزه زندگی اجتماعی جدا شده است؛ افرادی سیاست را از دین جدا دانسته و در ارتباط با آمریکا به آموزه‌های دینی بی‌توجه بوده و فقط به دنبال مصلحت کار خود هستند.

وی جدایی دین از دنیا را ریشه مفاسد اجتماعی دانست و گفت: ولایت فقیه دین را در بعد سیاسی و بین‌المللی درک کرده به شیوه مطلوبی می‌تواند روابط جامعه اسلامی با جوامع بین‌المللی را تعیین کند به همین علت برای رعایت دین در مجلس، شهرداری و ریاست جمهوری باید حکم ولایت فقیه اجرا شود، ولی فقیهی که تنها به عبادات فردی توجه کرده است نمی تواند چنین احکامی صادر کند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: تفکر سکولاریسم، آینده انقلاب و اسلام را در سطح جهان تهدید می‌کند،اگر نظام اسلامی در ایران به شکست برسد در جاهای دیگر به نتیجه نمی‌رسد.

وی گفت: نظام اسلامی، ثمره صدها هزار شهید است و کوتاهی در مقابل دستاوردهای عظیم شهدا در واقع خیانت به خون این جوانان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهروند ایران اسلامی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    با تدبیر شما جناب مصباح جریان انحرافی در هشت سال دولت گذشته وارد انقلاب اسلامی ایران شد