پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 401270
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی با تاکید بر به روز بودن طلاب در خصوص ویژگی های آخر الزمان گفت:دجال یک جریان فرهنگی فاسد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی شب گذشته در نشست اخلاقی که  با موضوع «سبک زندگی در قرآن با حضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد برگزار شد، پس از بیان آموزه های قرآن در مورد زندگی و خانواده اظهار داشت: با توجه به وجود خطرات و حیله ها که خانواده و مخصوصا جوانان را تهدید می کند باید به همه آگاهی و راهنمایی های لازم را بدهیم.

وی با اشاره به روایات اهل بیت(ع) خصوصیات دجال را این چنین برشمرد: دجال یک چشم دارد و از مادری یهودی زاده شده و فتنه و فساد آن شرق و غرب عالم را می گیرد و ادعای خدایی دارد .

وی افزود: بر اساس روایات دجال یک جریان فرهنگی فاسد است که تمام این پنج مشخصه را دارد .

حجت الاسلام عالی به تطبیق این پنج مشخصه با جریان های فرهنگی فاسد از جمله ماهواره و فیلم های سینمای هالیوود پرداخت و عنوان کرد: این فرهنگ یک چشم است، در مشخصات دجال هم گفته شده که یک چشم دارد، یک چشم به دنیا و مادیات دارد و چشم خدابین ندارد، این فرهنگ که فتنه اش به تمام عالم می رسد، یکی از افسون گری هایش این است که در ما دغدغه کاذب ایجاد می کند و یهودیان آن را تولید می کنند و در شرق و غرب عالم فراگیر می کنند.

وی در ادامه به بیان خصوصیات عالم دینی پرداخت و گفت : عالم دینی باید دین شناس، دین دار و دین بان باشد.

حجت الاسلام عالی طلاب را به خواندن کتب شهید مطهری سفارش کرد و گفت: مقام معظم رهبری  فرمودند، اگر مدیریت برنامه ریزی حوزه دست من بود مطالعه کتب شهید مطهری را اجباری می کردم.

وی در پایان از مهمترین اولویتها را  مسائل مربوط به خانواده را دانست و خانواده را محل تربیت و پرورش و رشد عنوان کردو گفت : اگر در زمینه تربیت خانواده خلاء داشته باشیم دیگر نمی توانیم سربازی برای دین پرورش دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha