جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم تقدیر از دانش آموزان «باغیرت» در مدرسه وابسته به حوزه در اهواز

حوزه/ جمعی از دانش‌آموزان یکی از مدارس وابسته به حوزه، با خرید لوازم‌التحریر ایرانی، اعلام کردند که «ما با خرید لوازم‌التحریر ایرانی، مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده و موجب رونق اقتصادی کشور می گردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در اهواز، مدرسه استعدادهای ناب صالحین ۱ اهواز، یکی از مدارس تحصیلی موفق وابسته به مدیریت حوزه علمیه خوزستان است که تا به امروز برنامه‌های بسیار جالب و آموزنده‌ای در زمینه‌های مختلف، با همکاری دانش‌آموزان انجام داده است.

اما یکی از این اقدامات و برنامه‌ها، استفاده اغلب دانش‌آموزان این مدرسه، از لوازم‌التحریر ایرانی است، که در این راستا، حجت‌الاسلام عرب، مدیر مدرسه استعدادهای ناب صالحین ۱ اهواز، هدایایی را برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته و به‌صورت ماهانه و طی مراسمی به جمعی از آنها اهداء می‌کند.

در این راستا، بر آن شدیم تا در یکی از این مراسم‌ها شرکت کرده و گزارشی از آن را در اختیار مخاطبان خبرگزاری «حوزه» قرار دهیم.

صبح سه‌شنبه، ساعت ۷.۳۰ زنگ مدرسه به صدا در می‌آید. همه دانش‌آموزان با هم‌سانه‌هایی یکدست و مرتب در حیاط مدرسه حاضر و در صفوفی منظم کنار یکدیگر ایستاده و به قرائت قرآن که آغازگر برنامه‌های این مدرسه است، گوش می‌دهند.

پس از قرائت قرآن، مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفته و مراسم تقدیر از دانش‌آموزان «باغیرت» به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

معمولاً در این مراسم دانش‌آموزان به دلیل برنامه‌های متنوع آن، شور و نشاط و هیجان بالایی داشته و کنترل آنها کمی سخت می‌شود! اما به‌محض اینکه مدیر مدرسه یعنی حجت‌الاسلام عرب، پشت تریبون حاضر می‌شود، همگی دانش‌آموزان از طرفی هم سرحال‌تر می‌شوند و از طرفی آرام‌تر....

پس از سخنان کوتاه مدیر مدرسه استعدادهای ناب صالحین ۱، نوبت به معرفی دانش‌آموزان «باغیرت» یعنی همان‌هایی که از لوازم‌التحریر ایرانی استفاده کرده‌اند، می‌رسد که در این راستا، برآن شدیم تا علت استفاده این دانش‌آموزان از لوازم‌التحریر ایرانی را جویا شویم.

*خرید لوازم‌التحریر ایرانی برای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی

مهدی حزباوی، دانش‌آموز کلاس ایثار، علت استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی را این‌گونه عنوان کرد: من میدانم که شهید فهمیده و باقی جوانان کشور تو زمان جنگ تحمیلی برای حمایت از کشورشان، جانشان را دادند، اما امروز رهبرمان گفته که ما در جنگ اقتصادی هستیم و باید از تولید ملی حمایت کنیم، پس من نیز با خرید لوازم‌التحریر ایرانی، می‌خواهم از تولید داخلی کشورم حمایت کنم.

ابوالفضل عباس پور، دانش‌آموز کلاس صداقت، با بیان اینکه اگر نیاکان ما، خودکفا بودند و از تولید ملی حمایت می‌کردند، امروز ایران یک ابرقدرت اقتصادی بود، گفت: ما یاد گرفتیم که از گذشته درس بگیریم، پس من و همه بچه‌های ایران می‌توانیم با خرید لوازم ایرانی، از اقتصاد کشور حمایت کنیم.

*یک ایرانی باید از کالای ایرانی حمایت کند

شایان ساکی، دانش‌آموز کلاس صبر، علت خرید لوازم‌التحریر ایرانی را «حمایت از تولید ملی» بیان کرد و افزود: من یک ایرانی هستم، وقتی از یک کالای خارجی استفاده کنم، یعنی از تولید آن کشور حمایت کرده‌ام! ولی من ایرانی هستم و باید از تولید داخلی کشور خودم، یعنی ایران استفاده کنم.

*با خرید کالای ایرانی برای جوانان مملکت اشتغال‌زایی کنیم

کارو دشت آبادی از کلاس دوستی، گفت: من فرزند ایران هستم و به دستور امام خامنه‌ای باید کالا ایرانی بخرم؛ چراکه وقتی کالای خارجی، جنس مشابه ایرانی دارد، ما باید اون جنس ایرانی رو بخریم تا هزینه اون کالا، صرف مصارف داخلی شود و با این کار بتوانیم برای جوانان مملکت، اشتغال‌زایی کنیم.

سید امیر عباس موسوی، یکی دیگر از دانش‌آموزان مدرسه استعدادهای ناب صالحین، با بیان اینکه وظیفه هر ایرانی، استفاده از کالای ایرانی است، تصریح کرد: من یک ایرانی هستم و دوست ندارم شیطان بزرگ یعنی آمریکا، کشورم را تحریم کند! پس با خرید لوازم‌التحریر ایرانی، مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده و به آمریکا می‌گوییم که تو هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی... .

*باید «حمایت از تولی ملی» را در فکر و عمل دانش‌آموزان نهادینه کنیم

بنا بر این گزارش، پس از تقدیر از دانش‌آموزان «باغیرت» گفتگویی کوتاه با حجت‌الاسلام عرب، مدیر این مدرسه داشتیم که وی هدف از اجرای این مراسم را تشویق دانش‌آموزان به استفاده از کالای داخلی مطرح کرد و اظهار داشت: از آنجایی که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستیم، تصمیم گرفتیم تا «حمایت از تولی ملی» را در فکر و عمل دانش‌آموزان نهادینه کنیم تا إن‌شاءالله در آینده سرمایه‌ای برای کشور و نظام باشند و هم گامی در برابر تحریم ها برداشته باشیم.

حجت‌الاسلام عرب، با بیان اینکه اهتمام کادر مدیریتی مدرسه بر اجرای دقیق رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند که دانش‌آموزان در کنار خوب درس خواندن، باید کار انقلابی هم انجام دهند، در مدرسه استعدادهای ناب صالحین۱، نمود بارزی دارد؛ چراکه مدیریت این مدرسه، با جلساتی هدفمند، این فرمایش حضرت آقا را موردبررسی قرار داده و تدابیری جهت اجرا کردن آن را اتخاذ کرده است که یکی از این رویکردها، تشویق دانش‌آموزان به استفاده از کالای داخلی است.

حجت‌الاسلام عرب، در پایان بابیان این‌که همه تلاش کادر مدیریتی مدرسه، تربیت دانش‌آموزان با هویت مستقل ملی، دینی و انقلابی است، تأکید کرد: گاهی اوقات، برخی‌ها تصور می‌کنند که این مدارس برای تربیت طلاب آینده حوزه‌ها، راه‌اندازی شده! درصورتی‌که هدف اصلی، تربیت دانش‌آموزان با هویت مستقل ملی، دینی و انقلابی است، به‌طوری‌که این دانش‌آموزان هر شغل و حرفه‌ای که انتخاب کردند، در آنجا با روحیه انقلابی و جهادی خدمتگزار کشورش باشند.

 

گزارش: علی زمان زارعی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha