جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ وجود امنیت در جامعه نباید موجب شود از مراقبت خود بکاهیم، باید همواره مراقب باشیم؛ چراکه دشمن یک‌بار از اعتماد ما استفاده می‌کند و ضربه‌ای می‌زند که قابل جبران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی امروز در جمع کارکنان حراست مرکز خدمات با بیان اینکه حراست چشم بینا و امین هر سازمانی است، گفت: حراست مانند سلسله اعصاب سازمان در زمان وقوع مشکل باید حساس شده و مطالب را به درستی به مدیران منتقل کند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای حراست در مقام نظارت بر دیگران قرار دارند و این وظیفه گاهی انسان را وسوسه و دچار غرور می‌کند، بیان کرد: نیروهای حراست، باید توجه کنند که تحت مراقبت خدا و مأمورین الهی هستند و چشم عده‌ دیگری از همکاران و غیر همکاران به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آنها است و باید بیش از همه مراقب اعمال و رفتار خود باشند.
رئیس مرکز خدمات ابراز داشت: اگر کسی بخواهد در مسئولیت حراست خدمت کند باید از خودش شروع کند، اگر توانست بر خودش مسلط شود و زندگی‌اش را بر اساس ارزش‌های دینی مدیریت کند آمادگی قبول مسئولیت در حراست را دارد.
وی تصریح کرد: اگر شما نتوانستید از خودتان مراقبت کنید و هوا و هوس شما را از مسیر خودتان دور کرد حقیقتاً در این مجموعه موفق نخواهید شد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: اگر نیروهای حراست سالم باشند، می‌توانند محیط سازمان را سالم کنند و اگر خودشان دچار آسیب شوند نمی‌توانند فضای مناسبی را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: کار شما در حراست سخت‌تر و مشکل‌تر است و البته اجر آن نیز بیشتر است و هرچه کار حساس‌تر باشد آن کار خطیرتر و مهم‌تر خواهد بود.
رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه ارتقای دانش کاری در هر سازمانی بسیار مهم است، گفت: نباید کار خود را بی‌ارزش پنداشته و تلاشی برای ارتقای جایگاه آن نداشته باشید، باید در هر مسئولیتی که انجام وظیفه می‌کنید روز به روز هوشمندتر و متناسب با دانش روز عمل کنید.
وی اعلام کرد: ارتقای علمی و دانشی و استفاده از تجربه دیگران رمز موفقیت در هر کاری است و شما که در حراست در جهت امنیت سازمان حرکت می‌کنید باید بیش از دیگر مجموعه‌ها دانش کاری خود را ارتقا دهید.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: تحریکات بیرونی و شیطنت‌ها پیچیده‌تر شده است و شما هم باید با اصول علمی کار به‌خوبی آشنا شوید تا بتوانید به‌موقع و هوشمندانه توطئه و تهدید دشمن را کشف و پیشگیری کنید.
وی با بیان اینکه رویکرد حراست باید پیشگیری از زمینه‌های آلودگی و فساد در سازمان باشد، افزود: گاهی ممکن است قبل از اینکه کسی مبتلا به فساد شود به وسیله تذکری جلوی آن فساد گرفته شود؛ محیط سازمان باید به‌گونه‌ای باشد که اگر کسی احیاناً به دنبال فساد باشد احساس امنیت نکند.
رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه تلاش حراست باید این باشد که پناهی برای ضعفا چه در سازمان و برای جامعه هدف باشد، گفت: آنها باید به حراست اعتماد کنند و بدانند اگر مشکلی پیش آمد جایی هست که به آنجا پناه ببرند.
وی بیان کرد: جلب اعتماد مهم‌ترین سرمایه برای حراست در هر سازمانی است و باید طوری عمل کنید که نیروهای یک سازمان در صورت مشاهده ضعف و اشکال با اعتماد کامل این مشکل را با حراست در میان بگذارند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه ارتباط عاطفی، دوستانه و دلسوزانه با همکاران یکی از راه‌های جلب اعتماد است و می‌تواند جایگاه حراست را ارتقا دهد، گفت: حراست قبل از اینکه در ذهن کارمندان، یک کار اداری تلقی شود باید به‌عنوان یک مجموعه دلسوز و خیرخواه تلقی شود.
وی اذعان داشت: شما باید بدانید مورد طمع شیطان و یا آدم‌های فاسد هستید و باید با توکل به خدا مراقب این طمع‌ها باشید.
رئیس مرکز خدمات مسئولیت تأمین امنیت را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: وجود امنیت در جامعه نباید موجب شود از مراقبت خود بکاهیم، ما باید همواره مراقب باشیم چراکه دشمن یک‌بار از اعتماد ما استفاده می‌کند و ضربه‌ای می‌زند که قابل جبران نیست.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha