پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - امام جمعه بروجرد

حوزه/ امام جمعه بروجرد گفت:فقرزدایی و ایجاد اشتغال از جمله آثار اجتماعی وقف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی عصر امروز در همایش اصحاب وقف در حسینیه اهل بیت (ع ) بروجرد با اشاره به اینکه دل بریدن از مال دنیا و وقف نمودن وارستگی خاصی می خواهد افزود:وقف باعث کسب آرامش روحی انسان می شود.

وی با اشاره به اینکه هفته وقف فرصتی مغتنم برای ترویج سنت نیکو و فراموش شده وقف است افزود:با تبلیغ ،ترویج و نهادینه سازی این سنت باید در جهت گسترش موقوفات قدم برداریم.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه فقر زدایی و ایجاد اشتغال از جمله آثار اجتماعی وقف است افزود:باید وقف در جهت کاهش فقر و همچنین رفع بیکاری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی خاطر نشان کرد:سازمان اوقاف و امور خیریه باید با برنامه ریزی و صرف درآمد موقوفات مطابق نیاز واقفان زمینه اشتغال جوانان را فراهم نماید.

وی تهذیب نفس،خودسازی و تمرین رهایی از وابستگی به مال و ثروت را از آثار فردی وقف برشمرد و افزود:وقف موجبات آرامش روحی و افزایش روحیات معنوی را برای واقف فراهم خواهد کرد.

امام جمعه بروجرد در ادامه با اشاره به اینکه حراست از موقوفات و اجرای درآمد آنها مطابق نیت واقفان از جمله وظایف متولیان اوقاف و امور خیریه است افزود:در این زمینه باید برنامه ریزی منسجم و هدفمندی برای احیاء و حراست از موقوفات صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد مساجد شهرستان بروجرد در بافت قدیمی این شهرستان با تراکم ۱۰۰ تا ۵۰۰ متری از هم قرار دارند افزود:این در حالی است که در بافت جدید شهرستان کمبود مسجد احساس می شود و در این زمینه نیز باید اقداماتی برای احداث مسجد صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha