شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابولفضل صابری اراکی

حوزه/ علما و مرزبانان عقاید جامعه دینی دارای ویژگی ها و خصوصیات برجسته تری نسبت به سایر افراد جامعه دارند، مهمترین ویژگی آنها تمرکز فعالیت های ایشان برای خداست و آیت الله شاهرخی نمونه و مصداق بارز آن است که علم و عملش برای خدا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل صابری اراکی شامگاه دوشنبه در مراسم هفتمین شب ارتحال آیت الله شاهرخی در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام علی (ع) اظهارداشت: « طوبی لمن أخلص لله عمله و علمه وحبه و بغضه و أخذه و ترکه و کلامه و صمته و فعله و قوله، خوشا به سعادت کسی که عمل، علم، دوستی، دشمنی، گرفتن، رها کردن، سخن، سکوت، کردار و گفتارش را برای خدا خالص گرداند».

سخنران این مجلس ادامه داد: امروز به برکت حوزه علمیه امام صادق علیه الاسلام حضور علمای ولایی و کسانیکه مردم را به سمت امام زمان(عج) دعوت می کنند در جامعه اسلامی همانند ستاره نورافشانی می کنند و وقتی یکی از این ستارگان خاموش می شود، کائنات در ماتم به سر می برند.

حجت الاسلام  والمسلمین صابری اراکی بیان داشت: امروز نقش و کلام علما در جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست، دعوت به سوی امام زمان(عج)، دعوت به کربلا و اربعین امام حسین(ع)، تربیت جامعه مهدی یاور و بیداری مردم از خواب غفلت از خصوصیات علمای حوزه علمیه امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است.

وی اظهارداشت: علما و سربازان مکتب امام صادق(ع) کسانی هستند که در نوک پیکان مبارزه با اعتقاد شرک و کفر ایستادگی می کنند و سکاندار این کشتی نجات هستند.

سخنران  این مجلس گفت، یاد و نام علما باید همیشه زنده بماند و ساخت خانه برای علما کار بسیار زیبایی است و این در حالی است که باید بیشتر از هنر و تجربه این علمای عالیقدر تا زنده هستند استفاده کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین صابری اراکی با اشاره به اینکه  آیت‌الله شاهرخی نخستین امام جمعه شهرستان خرم‌آباد بودند، اظهارداشت: این شخصیت سلیم النفس بود و دنیا را زیر پای خود له کرد و دو دور نماینده پر افتخار مجلس خبرگان رهبری از طرف مردم شریف استان لرستان انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: این عالم ربانی کارهای بزرگی در کشورهایی از قبیل هند، بنگلادش و میانمار انجام دادند و پر افتخار ظاهر شدند، بطوریکه ایشان از علمای استان لرستان و امام‌جمعه سابق خرم‌آباد بود که نمایندگی نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده تام‌الاختیار امام خمینی(ره) در بروجرد و بروجن، نماینده لرستان در سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا، تایلند، میانمار، بنگلادش، سریلانکا و هند از جمله افتخارات زمان حیات وی بود.

حجت الاسلام  والمسلمین صابری اراکی ادامه داد: مرحوم شاهرخی با روحیه خدمتی که داشتند از هر ظرفیتی برای خدمت بهره بردند بطوریکه عضو مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و عضو مجمع تقریب مذاهب بود که بیش از 25 سال در راه معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و تقویت پایگاه تشیع و اهل‌بیت(ع) و وحدت اسلامی در جنوب شرق آسیا تلاش کرد.

آیت‌الله شاهرخی 28 آبان امسال براثر عارضه مغزی در بیمارستان نکویی قم بستری شد که پس از  10 روز بستری بودن در بیمارستان، 7 آذر مصادف با شب 28 صفر در سن  82 سالگی دار فانی را وداع گفت و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام 313 /17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha