پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/تولیت حرم حضرت معصومه(س)گفت: وقف مشارکتی از بهترین کارهایی است که در زمینه توسعه وقف در کشور می توان انجام داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امشب در همایش یاوران وقف استان قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: خداوند در باب اولوالالباب فرمود، پیوندهایی که خداوند برای آنها مقرر کرده است را حفظ می‎کنند که این پیوندها می‎تواند شامل زیارت حضرات معصومین(ع)و امامزادگان باشد.

وی افزود: روایات بسیاری در خصوص احترام به ائمه و اهل بیت(ع) آنها بیان شده و عنوان گشته است که نگریستن به ذریه تمام فرزندان پیامبر(ص)، عبادت است؛ احترام به ذریه پیامبر تا زمانی است که این فرزندان آلوده به گناه نشده باشند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) از زیارت امامزادگان خرسند می‎شوند و عامل تثبیت ایمان مردم است؛ زیارت امامزادگان ولایت ما را نیز تحکیم می کند؛ با حضور در امامزادگان می توان وقت خود را به بهترین شکل سپری کرد.

وی گفت: از دیگر آثار زیارت، درس دادن و الگودهی به خانواده ها است؛ وقتی فرزندان مشاهده می کنند که پدران و مادران به امامزادگان احترام می گذارند آنها نیز این احترام را مفروض می شمرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: از دیگر آثار حضور در این بقاع، شفای بیماران و برآورده شدن حاجات است؛ به همین دلیل است که خداوند اسباب خیر و شفا را در این امامزادگان قرارداده است تا مردم به این بقاع مشرف شوند.

وی افزود: از دیگر آثار نیک این حضور می توان به پاک شدن مال مردم به سبب نذورات خود به بقاع متبرکه است؛ انسان می تواند با کمک های مالی و نقدی خود در این بقاع متبرکه، خود را پاکیزه کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: وقف مشارکتی از بهترین کارهایی است که در زمینه توسعه وقف در کشور می توان انجام داد؛ باید از این فرصت ها در ترویج معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن و ماندگار شدن نام خود در تاریخ الهی ثبت استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha