چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام ابطحی، پاسداری از دستاوردهای شهدا را وظیفه ای سنگین و مسئولیتی بزرگ قلمداد کرد و گفت: پس از اینکه دشمن در جنگ سخت و مقابله با ایران، شکست خود را قطعی دانست، جنگ نرم را راه اندازی کرد و امروز شاهد تاخت و تاز او در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید صادق ابطحی، شب گذشته در مراسم نکوداشت سالروز شهادت  شهید بهمن نصر اصفهانی ضمن گرامیداشت مقام شهدای اسلام و انقلاب اسلامی گفت: خداوند در قرآن کریم، در چند آیه به بیان مقام رفیع شهدا پرداخته است که از آن جمله می توان به آیه 154 سوره مبارکه بقره (وَلَا تَقُولُوا۟ لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَٰتٌۢ بَلْ أَحْيَآءٌ وَلَٰكِن لَّا تَشْعُرُونَ) / و كساني را كه در راه خدا كشته مي شوند مرده نخوانيد بلكه زنده اند ولي شما نمي دانيد) اشاره کرد.

وی افزود: خداوند در آیات مزبور، در مورد مقام شهدا بسیار سربسته و اجمالی توضیح داده است چرا که درک رفعت این مقام و کیفیت و کمیت آن برای ذهن و فکر دنیایی ما امری امکان ناپذیر است.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در پدافند هوایی سپاه تصریح کرد: خداوند متعال بلافاصله بعد از بیانی مختصر در مورد مقام شهدا، به بیان وظیفه سنگین بازماندگان پرداخته است و بلافاصله  در آیه 155 ((وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَٰلِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَٰتِ وَبَشِّرِ الصَّٰبِرِينَ)) بازماندگان را مورد امتحان الهی قلمداد کرده است و تحت عنوان کلمه ی « وَلَنَبْلُوَنَّكُم» امتحان الهی را قطعی دانسته است.

وی با اشاره به این آیات، دستاوردهای شهدای گرانقدر انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا از یک عزت و سربلندی بی نظیری در جهان برخوردار است.

حجت الاسلام ابطحی، مردم جامعه امروز را وامدار شهدا قلمداد کرد و گفت: طبق این آیه شریفه، مردم ما  در تمام عرصه های اقتصادی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، مورد امتحانی بزرگ از سوی پروردگار عالم هستند و باید مثل شهید بهمن نصر اصفهانی و امثال او در جبهه جدیدی که همان دشمن سابق، رقم زده است ایستادگی و مقاومت کنند. 

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در پدافند هوایی سپاه در ادامه افزود: دشمن شکست خورده در جنگ سخت، به جنگی نوین تحت عنوان جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران روی آورد و در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به فعالیت می پردازد.

وی افزود: اگر کشته شدگان جنگ سخت، شهدایی هستند که امروز افتخار ملت ایران و شمع و چراغ جامعه اند و نام آنها زینت بخش تمام کوچه ها و خیابان های ماست باید بگوییم متاسفانه تلف شدگان جنگ نرم کسانی هستند که هرگز نمی توان به آن ها افتخار کرد.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در پدافند هوایی سپاه تاکید کرد: متاسفانه امروز دشمن در این عرصه با ایجاد انواع انحرافات فکری، اخلاقی، مالی و با اشاعه مفاسد شهوانی، تلفات زیادی از ما گرفته است که این امر، مسئولیت و وظیفه امروز را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام ابطحی، شرایط امروز جامعه اسلامی را با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، شبیه شرایط مسلمانان در جنگ احزاب دانست و گفت: مشرکین مکه پس از اینکه در اقداماتی مانند آزار و اذیت مومنین، به سخره گرفتن پیامبر(ص) و دعوت های آسمانی او، نقشه ترور حضرت رسول اکرم (ص)، و بالاخره با راه اندازی جنگ احد و بدر علیه مسلمانان نتوانستند به هدف شوم خود در نابودی اسلام برسند، به متحد کردن تمام جبهه کفر علیه اسلام روی آوردند.

وی بیان کرد: مشرکین آن روز مکه، یهودی ها و مسیحی هایی  که اطراف مکه زندگی می کردند را به یاری طلبیدند و جبهه ای متحد از کفار آن روز (چه مشرکین و چه اهل کتاب) را تشکیل دادند که در نهایت منجر به راه اندازی جنگی تحت عنوان جنگ احزاب شد.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به بیان پیامبر اکرم (ص) که در مورد این جنگ فرمودند: «امروز تمام کفر در مقابل تمام ایمان ایستاده است» گفت: شجاعت حضرت علی علیه السلام در به هلاکت رساندن عمرو بن عبدود موضوعی بود که پیامبر اکرم (ص) در مورد آن فرمود: «ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین / ضربه شمشیر حضرت علی (ع) در جنگ خندق از عبادت انس و جن برتر است».

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در پدافند هوایی سپاه در ادامه با بیان اینکه، تمام کفر جهانی امروز در قالب جبهه ای متحد و در تمام ابعاد جنگ نرم و سخت، علیه اسلام ناب محمدی جنگی نوین را آغاز کرده است گفت: آمریکا و ولد نامشروعش یعنی اسرائیل از یک طرف و جبهه مرتجع عرب در راس آن آل سعود و وهابیت با ولد نامشروع خود یعنی تروریست های تکفیری داعش و ... از طرف دیگر در مقابل جبهه مقاومت اسلامی صف آرایی کرده اند و به حول و قوه الهی هر روز شاهد پیشرفت و موفقیت های جبهه مقاومت در منطقه هستیم.

حجت الاسلام ابطحی، هدف استکبار جهانی را از به راه اندازی چنین جنگ وسیعی، تسلیم و شکسته شدن جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: گستردگی جبهه مقاومت در کشورهای منطقه، این خواب دشمنان را به رویایی تعبیر ناشدنی مبدل کرده است.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در پدافند هوایی سپاه در پایان  مقاومت و پاییداری در مقابل هجمه های دشمن را وظیفه سنگین و خطیر جامعه امروز عنوان کرد و گفت: شهدا  در عرصه جنگ سخت و ناملایمات حاصل از آن ایستادگی کردند و دشمن را مایوس کردند و امروز جامعه ماست که باید با ایستادگی در مقابل همان دشمن، از دستاوردهای شهدا، حراست و در جهت تحقق آرمان های آنان حرکت خود را ادامه دهد.

۳۱۳/۳۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha