جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آمادگی سامرا برای استقبال از زائران عسکریین(ع)

حوزه/ در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) بخش های مختلف آستان مقدس عسکریین علیهما السلام آماده پذیرایی از زائران و عزاداران در روز پنچ شنبه می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام بخش های مختلف آستان مقدس عسکریین علیهما السلام آماده پذیرایی از زائران و عزاداران در روز پنچ شنبه می شوند و اقدامات امنیتی و خدمات رسانی لازم برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.

در این زمینه مدیریت آستان مقدس عسکریین(ع) اعلام کرد نشست های متعددی را با مسئولان بخش های مختلف حرم برگزار کرده تا در جریان وضعیت آمادگی آنها برای استقبال از زائران قرار بگیرد و مشکلات و نواقص موجود پیش از رسیدن زائران برطرف شود تا بهترین خدامات ممکن به زائران ارائه شود.

در این راستا میهمانسرای امامین عسکریین(ع) آماده طبخ و توزیع روزانه غذا در میان زائران و ایجاد زمینه مناسب برای استراحت و خواب زائران است .

بخش امور دینی حرم نیز آماده تبلیغ دینی در طول ایام زیارت در داخل و خارج حرم مطهر است و از سوی دیگر تامین امنیت این مراسم نیز همچون زیارت اربعین حسینی، به لشکر نظامی العباس وابسته به حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام واگذار شده است.

در همین زمینه اعضای کمیته ارشاد و تبلیغ دینی و دفاع از مقدسات عراق وابسته به حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) نیز در نشستی با فرماندهی عملیات سامرا در جریان برنامه های این فرماندهی برای تامین امنیت مرقد مطهر و زائران قرار گرفتند.

شیخ خلیل العلیاوی عضو این کمیته گفت: پس از آنکه در جریان اقدامات امنیتی فرماندهی عملیات سامرا قرار گرفتیم، به این فرماندهی تاکید کردیم که از هم اکنون باید به فکر برنامه های مختلف برای پیش گیری از خطرات ناشی از تررویست ها باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha