چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله العظمی  مکارم  در دیدار رئیس مجلس شورای اندونزی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آماده هر نوع همکاری با کشور دوست ومسلمان اندونزی هستیم گفتند: برادران ما در اندونزی باید مواظب نفوذ وهابیت تکفیری باشند، اندونزی از آرامش خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر  امروز در دیدار زلفی کی حسن، رئیس مجلس مشورتی اندونزی و هئیت همراه که در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزار شد گفتند: حضور شما در قم  فرصت بسیار خوبی برای بحث و  گفت وگو است، ما اندونزی را بزرگترین کشور اسلامی می دانیم و با احترام از آنها سخن می گویم.

این مرجع تقلید افزودند: در اندونزی مسلمانانی هستند که راه اعتدال را می روند، ولی خطر تکفیری مشکلی است که همه مسلمانان و دنیا را تهدید می کند.

معظم له بیان داشتند: درباره زادگاه این گروه، مطالعات زیادی کردیم و آن هم وهابیت است، ما هشتاد سند معتبر برای این قضیه پیدا کردیم، بنابراین مهم دفع خطر با اتحاد همه مسلمانان است.

 ایشان افزودند: در چچن همایشی درباره وهابیت برگزار شد، علمای اهل سنت جمع شده و گفتند، وهابیت از مذاهب اسلامی نیست، ممکن است بعضی از وهابی ها خود را  از جمع تکفیری ها جدا کنند، ما کاری به آنهانداریم من کتابی به نام «وهابیت سر دو راهی» نوشتم و تکفیری ها را از هم جدا کردم،  ولی آنچه در حال حاضر تبلیغ می شود وهابیت تکفیری است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: برادران ما در اندونزی باید مواظب نفوذ این گروه باشند، کشور اندوزی از آرامش خوبی برخوردار است.

 معظم له بیان داشتند: برنامه شیعه ستیزی یکی از فعالیت این گروها است، دروغ هایی  می گویند که  شیعه ، قرآن را تحریف کرده است، ولی واقعیت چیز دیگری است و شما می توانید این مسئله را از نزدیک در ایران ببینید.

 ایشان افزودند: شیعه در صف اول مبارزه با تکفیری است، چند سال پیش از هشتاد کشور اسلامی علمایی برای  دو کنگره در ایران دعوت شدند و این نشان می دهد شیعه پرچم مبارزه با تکفیری را بر روی دوش می کشد. 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: شما دوستی مانند ایران  را از دست ندهید، لازم است گله دوستانه ای داشته باشم و گله این است، نامه ای برای رئیس علمای اندونزی نوشتم در حالی که ایشان پاسخ نامه  ما را ندادند؛ به الازهر و پاپ نامه نوشتم پاسخ دادند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: البته این پاسخ  ندادن را به خاطر شیطنت دشمنان، طبیعی می دانم؛ ولی هر چه دو کشور  مسلمان باهم نزدیک شوند مشکلات هم از بین می رود.

معظم له عنوان کردند: عده ای ازخبرنگاران فرانسوی  پیش ما آمدند که من از وضعیت ایران سوال کردم، آنها گفتند آن چه را که ما دیدیم با آنچه به ما گفتند فرق دارد؛ بنابراین رفت و آمدها مشکلات را از بین می برد و دوستی ها را زیاد می کند.

ایشان بیان داشتند: ما آماده هر نوع همکاری با کشور دوست و مسلمان اندونزی هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha