جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، گفت: پس از آن که جنبش دانشجویی بر اساس دکترین ولایت و با شعار استکبارستیزی و نفی سکولاریسم، به پیشرفت‌های کلان علمی دست یافت، پراگماتیسم در نفی نقش دین در حکومت به تناقضی آشکار رسید و مشاهده کرد که اسلام اجتماعی و سیاسی بر مدار دکترین ولایت، کارایی‌های ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع دانشجویان دانشگاه شهرداری اهواز، به تحلیل جریان استکبار و ریشه‌های فلسفی آن پرداخته و اظهارداشت: نظام فکری جریان استکبار و آمریکا که بر مبنای مکتب پراگماتیسم است، دین را در عرصه مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی کنار گذاشت و آن را شخصی و محدود به احکام فردی معرفی کرد تا بر این مبنا، اندیشه سکولار را در فرهنگ غرب نهادینه کند.

وی با بیان اینکه نهضت دانشجویی از ارکان اصلی شکست استکبار و سکولاریسم است، به نقش اساسی دانشجویان در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: نهضت دانشجویی در تاریخ مبارزه خود سه جریان بزرگ دارد که نخستین جریان برمی‌گردد به ۶۰ سال پیش، یعنی زمانی که نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای اعلام پیام پیروزی‌شان به شاه، وارد ایران شده بود تا پس از آن بنیاد تفکر سکولار بر اساس فلسفه پراگماتیسم آمریکایی در ایران پی‌ریزی نماید! اما دانشجویان انقلابی در شانزدهم آذرماه همان سال با اعتراض و دادن خون خود، این اندیشه را قبل از تولد در نطفه خفه کردند.

*پیشرفت های کلان علمی با نفی سکولاریسم در اعتلای تمدن دینی

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه دومین جریان نهضت دانشجویی را «اشغال لانه جاسوسی» دانست و تصریح کرد: دانشجویان مؤمن در دوره اول با مدیریت آیت‌الله کاشانی و حمایت آیت‌الله بروجردی و دوره دوم با مدیریت و رهبری حضرت امام خمینی در پی نفی سکولاریسم و رسیدن اسلام مؤثر در حوزه اجتماع و سیاست بودند، اما جریان سوم این نهضت، با مدیریت مقام معظم رهبری و تبیین دکترین ولایت از جانب ایشان، به اوج خود رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، بیان داشت: پس از آنکه جنبش دانشجویی بر اساس دکترین ولایت و با شعار استکبارستیزی و نفی سکولاریسم، در اعتلای تمدن دینی، به پیشرفت‌های کلان علمی همچون «انرژی هسته‌ای»، «سلول‌های بنیادی»، «هوا و فضا» و... دست یافت، پراگماتیسم در نفی نقش دین در حکومت به تناقضی آشکار رسید و مشاهده کرد که اسلام اجتماعی و سیاسی بر مدار دکترین ولایت، جواب داده و کارایی‌های ویژه‌ای دارد.

*وظیفه دانشجویان در برهه کنونی...

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با بیان اینکه وظیفه دانشجویان در برهه کنونی، بسیار سنگین و حساس‌تر از گذشته است، تصریح کرد: امروز هم که آمریکا بدعهدی کرده و همان‌گونه که انتظار می‌رفت، خوی مستکبرانه خود را نشان داده است، نهضت دانشجویی باید وارد میدان شود و بر مدار تفکر استکبارستیزی به تشریح زوایای این اتفاق و مقابله با این جریان پردازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha