جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایجاد نمازخانه برای دانشگاهیان دانشگاه اوکلاهما

حوزه/ در پی درخواست دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه اوکلاهما، مسئولین این دانشگاه یک اتاق کتابخانه را به نمازخانه مسلمانان اختصاص دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از oudaily، دانشگاه اوکلاهما در آمریکا، به منظور ایجاد رابطه بهتر با مسلمانان، یک اتاق کتابخانه این دانشگاه را به سالن نمازخانه تبدیل کرد.

دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه اوکلاهما، پس از اطلاع از خالی بودن یک اتاق در در طبقه دوم کتابخانه، درخواست ایجاد این نمازخانه را به مدیران دانشگاه ابلاغ کردند.

سانا ساندو مدیر روابط شخصی انجمن اسلامی می‌گوید: ما مسلمانان 5 وعده در روز نماز می‌خوانیم، به این ترتیب که به هرکاری مشغول باشیم، هنگام نماز، دست از کارهای روزمره کشیده، از طریق نماز خودمان را دوباره احیاء کرده و  بار دیگر به زندگی باز می‌گردیم، این دیدگاه ما مسلمانان به نماز است.

ساندو با تشکر از مسئولین دانشگاه برای اختصاص این اتاق به نمازخانه گفت: ما پیشتر مجبور بودیم در راهروها و اماکن عمومی نماز بخوانیم و دانشجویان مسلمان با مشکلات زیادی در هنگام نماز خواندن روبرو بودند. به علاوه این که فاصله کلاس‌های درس، مسجد و خوابگاه بسیار زیاد است.

معین القهیف، یک دانشجوی سال اول رشته مهندسی مکانیک در این باره گفت: نماز یکی از اصول مهم دین اسلام است و مسلمانان هر روز نماز می‌خوانند. این اتاق برای من  بسیار مفید است، زیرا هر گاه که برای مطالعه به کتابخانه می‌آیم، همزمان نمازم را هم می‌خوانم.

چارلز کیمبل، مدیر برنامه مطالعات مذهبی و محقق اسلامی نیز گفت: نمازهای یومیه برای مسلمانان بسیار حیاتی هستند و هنگام نماز دست از روزمرگی کشیده و با یاد خدا، اولویت‌هایشان را در زندگی مشخص می‌کنند.

وی افزود: مسلمانان از طریق نماز، روی هدف نهایی زندگی تمرکز می‌کنند. به همین جهت مهم است که آن‌ها مکانی خصوصی و ساکت به دور از حواس پرتی و سروصدا برای نماز خواندن داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha