جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قاضی خانی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان گفت: در طرح هجرت بلند مدت مبلغین به روستاهایی که جمعیت آنها بالغ بر هزار نفر اعزام می شوند و در حال حاضر ۱۳۲ نفر از مبلغین در روستاها استان مشغول تبلیغ دین هستند.

حجت الاسلام اصغر قاضی خانی معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت، گفت: بالغ بر۶۰۰ نفر از طلاب همدان به تبلیغ دین اعزام شده اند.

معون تبلیغ حوزه علمیه همدان ادامه داد: نحوه اعزام مبلغین شامل هجرت بلند مدت، فعالیت در مدارس امین استان، طرح بینات و سامان دهی به نماز جماعت سطح استان می باشد.

وی با اشاره به نیاز روستاها به حضور روحانیون، افزود: در طرح هجرت بلند مدت مبلغین به روستاهایی که جمعیت آنها بالغ بر هزار نفر اعزام می شوند و در حال حاضر ۱۳۲ نفر از مبلغین در روستاها مشغول به تبلیغ دین هستند.

وی افزود: مدارس امین را با توجه به لقب پیامبر اکرم(ص) نام گذاری و وجه تسمیه آن این است که حوزه مسائل تربیتی و اعتقادی دانش آموزان را به امانت گرفته است، لذا در حال حاضر ۲۱ نفر خواهر و ۱۶روحانی برادر در مدارس سطح استان مشغول فعالیت می باشند.

حجت الاسلام قاضی خانی خاطرنشان کرد: در طرح بینات نیز مبلغین و طلابی که پایه سوم آنها اتمام شده و دارای شرایط هستند، به مساجد، حسینیه ها، مدارس، کانون های فرهنگی، هیئات، مراکز فرهنگی ورزشی، دانشگاه ها و هر مرکزی که قابلیت حضور روحانی و فعالیت تبلیغی را دارد، اعزام می شوند.

وی یادآور شد: اعزام مبلغین با همکاری معاونین تبلیغ شهرستانها و شورای تبلیغ در مراکز شهرستانها که متشکل از معاون تبلیغ، مسئول اداره تبلیغات، نماینده امام جمعه و نماینده اوقاف می باشند، صورت می پذیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان از برگزاری دوره های آموزشی در راستای ارتقای سطح علمی مبلغین خبر داد و گفت: دوره عمومی ویژه همه مبلغین شامل کلاس های روش سخنرانی دینی، روش کلاسداری، روش تحقیق، پاسخگویی به شبهات، نقد و بررسی فرقه ها و ....می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: کلاس های تخصصی ضمن خدمت ویژه روحانیون طرح هجرت استان نیز با عناوینی چون تفسیر، احکام، عقاید، مقاله نویسی و مسائل اجتماعی به همراه امتحان پایانی برگزار می شود.    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha