شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلال محمود زاده

حوزه/ هدف در تقریب این نیست که شیعه و اهل سنت از مواضع خود عقب نشینی کنند، زیرا حفظ مواضع روح تقریب است، بلکه ما باید روی مشترکات تأکید کنیم و بهترین الگو نیز در این عرصه ائمه اطهار(ع) می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، جلال محمود زاده، شامگاه سه شنبه در نشست اعضای فراکسیون وحدت و تقریب مجلس شورای اسلامی با آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: اهل سنت ایران برخلاف تبلیغات دشمنان به ویژه تبلیغات برخی کشورهای عربی، نه تنها هیچ مشکلی با نظام ندارد، بلکه به نظام بسیار نزدیک هستند.

اگر ایران نبود، وضع فلسطین بدتر بود

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با بیان اینکه ایران همواره حامی همه مسلمانان بوده و برای آن شیعه و سنی تفاوتی ندارد، گفت: با این که اکثریت مردم فلسطین را اهل سنت تشکیل می‌دهند، اما ایران همواره بزرگترین حامی فلسطینی‌ها بوده و اگر جمهوری اسلامی ایران نبود وضعیت فلسطین به مراتب از شرایط کنونی بدتر بود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ناآرامی‌ها و ناامنی‌های سال‌های اخیر در کشور‌های منطقه نظیر سوریه، عراق، یمن و... توسط رژم صهیونیستی و آمریکا برنامه‌ریزی شده است تا به اسلام ضربه بزنند.

دشمن روی ایجاد اختلافات در جهان اسلام برنامه‌ریزی می کند

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: یکی از پایگاه‌هایی که می تواند به استکبار سیلی بزند مجمع تقریب است البته باید برنامه‌ریزی خوبی در این عرصه صورت گیرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مجمع تقریب باید روی آن تمرکز کند مسئله گسترش تفرقه در جهان اسلام توسط آمریکا و غرب است؛ امروز دشمن روی ایجاد اختلافات در جهان اسلام فکر و برنامه‌ریزی می کند، لذا ما باید برای مقابله با این حرکت دشمن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجمع جهانی تقریب علاوه بر فعالیت‌های تئوری باید در عرصه میدانی و عملیاتی نیز وارد عرصه شود.

ضرورت عملیاتی سازی تقریب

جلیل رحیمی، نماینده مردم تربت جام، تایباد در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه ما باید وارد فاز عملیاتی تقریب شویم، اظهار داشت: ما برای تحقق وحدت تحقق نیاز به زمینه و ابزار داریم که ضروری است این ابزار ها و زمینه ها فراهم شود.

وحدت نباید در قالب شعار باقی بماند

حجت الاسلام حسن ملک محمدی، نماینده سابق دامغان در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی اظهار داشت: تقریب عالی ترین نسخه شفا بخش برای شرایط کنونی جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: وحدت نباید در قالب شعار باقی بماند، بلکه باید وارد عرصه عمل نیز شود، البته به شیوه ای که رسول اکرم(ص) در صدر اسلام انجام داد.

لزوم تاکید بر مشترکات

حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید مسئله تقریب را واقع گرایانه تر دنبال کنیم، اظهار داشت: هدف در تقریب این نیست که شیعه و اهل سنت از مواضع خود عقب نشینی کنند، زیرا حفظ مواضع روح تقریب است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید روی مشترکات تأکید کنیم و بهترین الگو نیز در این عرصه ائمه اطهار(ع) می باشند که با روحیه تقریب زندگی کردند.

حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و عضو فراکسیون وحدت و تقریب مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گزارشی از روند تشکیل این فراکسیون ارائه کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha