پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شوذب شیری

حوزه/ مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: فعالان و مروجان دین و فرهنگ با برنامه ریزی مستمر و بنیادی زمینه گسترش موقوفات را متناسب با نیاز جامعه فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام شوذب شیری، ظهر امروز در پنجاه و چهارمین همایش استانی بنیاد البرز، در خرم آباد، با اشاره به اهمیت والای وقف در دین مبین اسلام، گفت: وقف صدقه ای جاریه است که برای دنیا و آخرت انسان همیشه خواهد جوشید.

وی با بیان اینکه واقفان خیراندیش با وقف اموال و بخشی از دارایی های خود توشه ای برای آخرت خود ذخیره خواهند کرد، افزود: واقفان قبل از رسیدن زمان مرگ اموال خود را به توشه ای برای آخرت خود تبدیل می کنند.

مدیر کل بازرسی اوقاف و امور خیریه کشور با تمسک به حدیثی از امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: آن امام همام می فرمایند:خداوند وقتی بخواهد بنده ای را تکریم کند به او قلب مهربانی عطا می کند لذا واقفان خیراندیش قلبی رئوف و آسمانی دارند.

حجت الاسلام شیری با بیان اینکه خداوند به واقفان خیراندیش توجه و نظر ویژه ای دارد ، ادامه داد: نام نیک و موقوفات واقفان در زمان حیات و پس از مرگ آنان باقی خواهد ماند چرا که وقف صدقه ای جاری برای ماندگاری نام نیک انسان است.

وی با بیان اینکه در روایات دینی آمده است هر شخصی کار خیری انجام دهد تا هفت آسمان مخابره می شود، تصریح کرد:خداوند همواره راه سعادت و نیک نامی را برای بشر هموار نموده است و انسان می تواند با عمل به این سنت نیکو نیکبختی را در دنیا و آخرت برای خود رقم بزند.

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه امروز باید با معرفی واقفان خیراندیش به آحاد جامعه در جهت تعمیق و گسترش فرهنگ وقف در زمینه های متعدد قدم برداریم، خاطر نشان کرد: فعالان و مروجان دین و فرهنگ با برنامه ریزی مستمر زمینه گسترش موقوفات را متناسب با نیاز جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha