جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غیرمسلمانان بیشترین مشتریان غذای حلال در آمریکا

حوزه/ فروش غذای حلال در کشور آمریکا در سال ۲۰۱۶ به یک تجارت ۲۰ میلیاردی تبدیل شده، این درحالی است که بسیاری از مشتریان غذای حلال را غیرمسلمانان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cctv، غذای حلال در آمریکا در سال‌های اخیر از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شده است و این درحالی است که رشد جمعیت مسلمانان در آمریکا ارتباط زیادی با این مسئله ندارد و بسیاری از مشتریان غذای حلال را غیرمسلمانان تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش بسیاری از شهروندان نیویورکی هنگام ناهار در صف مرغ یا فلافل می‌ایستند. چرخ دستی‌های غذای حلال که از سال 1990 در گوشه و کنار خیابان‌های نیویورک به پخت و پز مشغول بوده‌اند اکنون تجارت‌شان را به سرتاسر ایالات متحده و خارج از کشور آمریکا گسترش داده‌اند.

پیشرفت غذای حلال در آمریکا به چرخ‌دستی‌های غذا در نیویورک محدود نمی‌شود. شورای غذا و تغذیه اسلامی در آمریکا پیش بینی کرده که فروش غذای حلال در این کشور امسال به 20 میلیارد برسد که این میزان یک سوم بیشتر از مقدار فروش سال 2010 می‌باشد.

فروش گوشت حلال در آمریکا در سال 2016 بی‌سابقه بوده و مورد استقبال برخی سوپرمارکت‌های بزرگ در این کشور قرار گرفته است.

شرکت غذای حلال مدنی در محله کوئینز در نیویورک شرکتی است که بیش از یک ربع قرن است مرغ، گوشت گوسفند و بره به مشتریانش ارائه می‌دهد.

عمران الدین صاحب این موسسه می‌گوید: براساس موازین اسلامی، ذبح تک تک حیوانات به صورت جداگانه انجام شده و گوشت حلال را تنها از مزارعی می‌گیریم که رفتاری انسانی با دام‌هایشان داشته و کیفیت خوبی بدون در نظر گرفتن دین و مذهب افراد دارند.

این شرکت تخمین زده که اکثریت مشتریانش را غیرمسلمانان تشکیل می‌دهند و سوپرمارکت بزرگ «هول فود» نیز اعلام کرده که  گوشت حلال در میان پرفروش‌ترین محصولاتش قرار دارد.

در حالی که اسلام‌هراسی در بعضی نقاط آمریکا به اوج خود رسیده، بسیاری معتقدند غذای حلال می‌تواند نقش موثری در مقابله با این پدیده داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha