پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در مناطقي كه حوزه علميه دایر است، وضع ديني مردم بهترمی باشد، آنجايي كه حوزه علمیه وجود ندارد، وضعيت ديني مردم خوب نیست و فعاليت گروه هاي فاسد و مفسد بيشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مكارم شيرازي در دیدار نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي، با بیان این که مهمترين كار در شرايط فعلي تقويت حوزه هاي علميه است، گفتند: امام جمعه مهمترین تشكيل و تقويت کننده حوزه علميه است، چرا که تقويت حوزه هاي علميه، محيط را بيمه مي كند.

این مرجع تقلید با بيان اينكه مناطقي كه حوزه هاي علميه دارند وضع ديني مردم بهتر است، افزودند:در مناطقي كه حوزه  علميه  دایر است، وضع ديني مردم بهتر می باشد، آنجايي كه حوزه عليمه وجود ندارد، وضعيت ديني مردم خوب نیست  و فعاليت گروه هاي فاسد و مفسد بيشتر است.

ایشان با تأكيد بر اينكه بايستي حوزه هاي علميه را تقويت كرد، بيان داشتند: با توجه به اينكه خراسان جنوبي داراي مردم مذهبي و خوبي هستند، بايد با برنامه هايي اين وضع مذهبي مردم را نگه داشت.

معظم له با اشاره به اهميت برنامه ريزي در سطح مساجد، گفتن:د مساجد بايد براي جوانان، كودكان و غيره برنامه جاذبه دار داشته باشد؛ چرا که امروز جوانان در معرض خطر زيادي قرار دارند.

استاد خارج فقه حوزه  با بيان اين مطلب كه فضاي مجازي منجلاب هاي بسيار  خطرناكي براي جوانان است، تصريح كردند: بايد روحيه مذهبي را در جوانان تقويت كرد، تا مجذوب فضاهاي مجازي نشوند، اگر مي خواهيد از فضاي مجازي استفاده كنيد از نوع خوب آن باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که  در حال حاضر شرايط كشور به لحاظ اقتصادي سخت است و اينچنين نخواهد بود و بايد استقامت و صبر كرد تا اوضاع بهتر شود، گفتند: شما كه در سنگر ايستاده ايد و در مرز ها خدمت مي كنيد، جزو مرزداران اسلام هستيد، و اين ذخيره معاد است.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سيد عليرضا عبادي، نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با تسليت فرارسيدن سالروز سوگواري امام حسن عسکري(ع)، اظهارداشت: خراسان جنوبي شاخص هاي خاص خودش را دارد، اين استان داراي مرز با كشور افغانستان و از سويی به استان سيستان و بلوچستان متصل است، مردم از ايمان خوبي برخوردارند و زمينه هاي مذهبي و ارزشها بسيار قوي در اين استان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادي با اشاره به اينكه خراسان جنوبي منطقه اي كويري است و حدود ١٨ سال است كه با خشكسالي شديد مواجه است، گفت: متأسفانه كارخانه هاي استان حدود ٦٠ درصد تعطيل شده اند و بيكاري، مردم را ناراحت كرده است.

وي با اشاره به اينكه مردم گرايش خوبي به علم، دانش و علما دارند، بيان داشت: با اينكه جمعيت استان كم است، اما متقاضيان زيادي در زمينه علم و دانش دارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha