جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیامبر

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع "مهربانی و رأفت پیامبر اکرم(ص)" در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) نی ریز در جمع بانوان و طلاب، با هدف آشنایی با شخصیت حضرت محمد مصطفی(ص) برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از فارس، خانم لایقمند، کارشناس مسائل دینی، در این نشست اخلاقی، اظهار داشت: اگر میان ویژگیهایی که انسان از آن بهرهمند است، مقایسه کنیم، از جهت وارستگی و فضیلت صفتی برتر از مهربانی نمییابیم. مهربانی در اسلام صفتی نیک و یکی از صفات خدایی است که هر روزه او را با صفت رحمن و رحیم بارها میخوانیم و خداوند سبحان، پیامبر(ص) را خاص این صفت گرداند.

وی یادآور شد: پیامبر اعظم(ص) فرمود: اگر مهربانی و ملاطفت به صورتی مجسم شود، آن چنان زیباست که خداوند زیباتر از آن نیافریده است. ابراز محبت ایشان تنها شامل خانواده دوستان و اهل ایمان نمیشد، بلکه مخالفان از اخلاق نرم و مهربانی آن بزرگوار بهره‏مند میشدند.

لایمقند خاطرنشان کرد: راز موفقیت پیامبر(ص) در مدیریت حکومتی عشق وروزی و عشق به مردم بود. اگر این شیوه مفید و کارآمد در مدیریت ایشان وجود نداشت، هرگز توفیق مشکلات و موانع طاقت فرسا را پیدا نمیکردند. به همین جهت خداوند فرمود: به موجب رحمتی که خداوند به تو عنایت کرده برای آنان نرم شدی و اگر خشن و تند بودی از اطراف تو پراکنده میشدند.

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: از آنجا که حضرت محمد(ص) اسوه حسنه هستند، از این ‏رو باید طلاب در راه تبلیغ دین از ایشان پیروی کنند و با مهربانی و عطوفت دین خدا را تبلیغ کنند تا بتوانند در این راه موفق باشند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha