پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  مجتبی قائد امینی

حوزه / مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون گفت: آحاد جامعه اسلامی باید همواره در راه اصلاح و تعالی خود بکوشند و هر فرد منتظر باید در برابر آحاد جامعه اسلامی احساس مسئولیت نماید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام  مجتبی قائد امینی، شامگاه امروز به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین، گفت: جامعه منتظر، نظم پذیری، رعایت اصول و آداب اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی را در سرلوحه امور خود قرار داده و ناهنجاری ها و خروج از چارچوب ها و عادات فرهنگی اجتماعی در آن دیده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترين وظيفه هر شيعه منتظر، شناخت امام زمان(عج) می باشد و در روايات بسياری به طريق شيعه و اهل سنت از پيامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصوم(ع) نقل شده كه هر کس بمیرد وامام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا  رفته است.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون خاطرنشان کرد: منتظر واقعی کسی است که هر لحظه آماده برای یاری امام خویش در راه نصرتش باشد و جان و مال خویش را در راه وی نثار کند.

وی همچنین به ضرورت امربه معروف و نهی‌ از منکر به عنوان یکی از موارد ضروری در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی باید همواره در راه اصلاح و تعالی خود بکوشد و هر فرد منتظر باید در برابر آحاد جامعه اسلامی احساس مسئولیت کرده، در راه اصلاح و ساختن افراد تلاش کند، تا جامعه و افراد آن آماده پذیرش حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) شوند.

حجت الاسلام  امینی ادامه داد: انتظار فرج، از برترين عبادت هاست، بنابراين تکليف منتظر در عصر غيبت بسيار سنگين است.

وی افزود: هر چند دعا برای  فرج حضرت ولی عصر  (عج)بسيار سفارش شده است که خود فرجی است برای ما، اما عملا بايد برای  فرج امام زمان (عج) دعا  نماییم که خود زمینه سازی برای ظهور ایشان می باشد.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون ادامه داد:  امام زمان(عج) به شیعیان خود عشق می ورزد و همان طور  علاقه آن حضرت به شیعیان و دوستانشان خیلى بیشتر از علاقه ‏اى است كه ما نسبت به آن حضرت داریم و ایشان همواره براى شیعیان خود دعا می ‏كنند.

حجت الاسلام  امینی تصریح کرد: منتظر واقعى امام زمان(عج) باید رفتارش به گونه ‏اى باشد كه هر لحظه منتظر ظهور امام زمان (عج) ‏ باشد، یعنى، در هر لحظه كه این خبر را به او بدهند، خوشحال می شود و آماده یارى آن حضرت می باشد و با مال و جان خویش جهاد  می کند و خود را در راه آن حضرت فدا می نماید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha