سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علیرضا حسینی-امام جمعه شهرستان درمیان خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که انتظار، مهمترین عامل تحرک و پویایی تفکر شیعی و امید به آینده روشن جهان شمرده می شود و به همین دلیل، بزرگترین دغدغه و آرمان انسانی در جامعه شیعی، فرا رسیدن ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است.

حجت الاسلام علیرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با تبریک آغاز امام حضرت ولی عصر(عج)، موضوع انتظار را یکی از مهمترین عناصر تفکر شیعه دانست و تصریح کرد: این عنصر، شیعه را از دیگر فرقه های اسلامی متمایز می سازد.

وی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که انتظار، مهمترین عامل تحرک و پویایی تفکر شیعی و امید به آینده روشن جهان شمرده می شود و به همین دلیل، بزرگترین دغدغه و آرمان انسانی در جامعه شیعی، فرا رسیدن ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است.

امام جمعه شهرستان درمیان خراسان جنوبی با بیان این که تاکنون به طور شایسته به بحث مهم تعجیل در ظهور، ماهیت، آثار و پیامدهای آن توجه نشده است، یادآور شد: از این رو بررسی مبانی کلامی این بحث و تاثیرات آن در جهت گیری های اصلاحی و تربیتی جامعه ضروری است.

حجت الاسلام حسینی متذکر شد: نیاز امروز ما و رسالت اصلی ما در عهد غیبت، در دو محور اصلی بررسی امکان تعجیل در ظهور و تاثیر مردم در تعجیل ظهور خلاصه می شود.

وی، رخداد ظهور را دارای تاثیر فراوان در تحول جهان دانست و عنوان داشت: عوامل محیطی و طبیعی از عامل انسانی تاثیر می پذیرند؛ از این رو، بررسی تاثیر مردم در فرآیند ظهور، مهمترین موضوع در این مقوله شمرده می شود.

مسئول مدرسه علمیه شهرستان درمیان ادامه داد: نتیجه نیکوی این بحث تاثیرگذار در رویکردهای جامعه شیعه عصر غیبت، آثار مهمی در حوزه اندیشه سیاسی شیعه می تواند پدید آورد و بر شتاب و گستره حرکت اصلاحی این جامعه بیفزاید.

وی، نبودن شروط لازم را، مهمترین عامل محروم ماندن جامعه از حضور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: باید شیعیان زمینه های ظهور ایشان و همچنین اجرای برنامه های دینی را در جامعه پدید آورند.

امام جمعه شهرستان درمیان افزود: انتظار ظهور و درخواست تعجیل در آن، بدون توجه به مقدمه ها و زمینه های، بی نتیجه خواهد ماند.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به این نکته که فرهنگ مهدویت، فرهنگ سازندگی و رشد جامعه است، اظهار داشت: جامعه امروز، نیازمند نشر فرهنگ مهدوی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha