پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شب نهم ربیع

حوزه/ بهاران فرا رسیده و نورباران دل های منتظر و شور مردمی که برای تجدید پیمان با قطب عالم امکان، و به شوق تعجیل برای ظهورش به طواف مسجد مقدس جمکران آمده اند، حال و هوایی روحانی به فضای این مکان مقدس بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نهمین روز از ماه ربیع الاول که فرا می رسد عطر بهشتی گل نرگس، بر فراز گنبد فیروزه ای مسجد مقدس جمکران می پیچد و رایحه ی جانفزایش دل عاشقان چشم انتظار ظهور را، می کشاند به سرچشمه ی اتصالی دوباره از جنس «عهد با جانان»، عهدی که اشک های دلتنگی را در سراشیبی گونه ها روان می سازد و دستان دعا را به سوی آسمان رها می کند تا جمع مشتاقان درک دولتش، با زمزمه هایی از جنس نور، ظهور آخرین ذخیره ی الهی را از خداوند طلب کنند.

بهاران فرا رسیده و نورباران دل های منتظر و شور مردمی که برای تجدید پیمان با قطب عالم امکان، و به شوق تعجیل برای ظهورش به طواف مسجد مقدس جمکران آمده اند، حال و هوایی روحانی به فضای این مکان مقدس بخشیده است. ملجا عبادی و مرجع مهدوی منتظران، پر از عطر گل نرگس شده و مردمان چشم انتظار، مهربانانه شیرینی و لبخند را به یگدیگر هدیه می کنند.

مردمی که از سراسر ایران، برای عرض ارادت و اثبات عاشقی و شادباش آغاز ولایت صاحب دلها، در شب جمعه، تحت بیرق لثارات الحسین (علیه السلام) گرد هم آمده اند، و نهایت امیدشان این است که، روزی گرد وجود مبارک حضرت مهدی (عج) طواف کرده و در تمام تقویم های عالم، پایان شب فراق را رقم زده و آغاز سحری جاودانه را بر دیده های منتظر ثبت نمایند.

امشب همه آمده اند تا به شکرانه آغاز زعامت مبارک ولی الله الاعظم(عج) از عمق لوح سپید دل و جان، همنوا با هم در نیایش های عاشقانه بگویند: «السلام علی مهدی الامم و جامع الکلم» سلام بر مهدی (عج)، موعود امت ها و پدید آورنده وحدت کلمه میان امت ها…

در آغاز شبی درخشنده تر از رخ مهتاب، مسجد مقدس جمکران پایگاه منتظران حضرت باران، پذیرای اقشار مختلف مردمی است که آمده اند تا با تجدید پیمان و نو کردن عهدی که ازل بسته اند، بگویند: یا صاحب الزمان(عج)؛ تو تاریخی ترین عشق عالمی که مورخان حدیث عشق، در سراسر این جغرافیای گیتی، از تفسیر عدل در وجود مبارکت در مانده اند و یک جهان تنِ تنها، مبهوت هزاران هزار ورق، از غزل هایی است که، عاشقانت در رسای هجران تو سروده اند.

در این صحن ها و شبستان هایی که گوشه گوشه اش، عطر نیایش، دعا و توسل استشمام می شود و در شبی که چشم ها و لبهای مشتاقان، به ذکر ندبه هایی بارانی، چراغانی شده است، جوانی سر به زیر افکنده و زار می گرید: که، آقا جان شرمنده ام که تو اینجایی و من نمی شناسمت، شرمنده ام که چشم های غرق دنیا شده ام، بینای دیدار رخ درخشنده ی تو نیست.

مسجد مقدس جمکران، میزبان مرثیه های نمناک دل های محزون و در انتظار است، مردمی که دلتنگ ظهور حجت الهی هستند و در هر ندبه، بارها ذکر عشق را به نام تو نگاشته اند، و هر بار عطشان تر از پیش، حول محور جنون، سر به شیدایی گذارده و چون تشنه ای که هرگز سیراب نشده اند، در پی زمزم نام گوارای تو، و در انتظار فرج هر روز با دعای “اللهم عجل لولیک الفرج” در طواف آسمان ها، ظهورت را از معبود طلب کردند.

و اما امشب خادمان کوچک این مکان مقدس، همان گل‌ ‌های باغ گل نرگس نیز با نوای لبیک یا مهدی روح منتظران حضرت را در این مکان مقدس جلا دادند.

کاروانی از راهیان جمکران که بار دیگر آمده اند تا با لبیکی عاشقانه با امام حاضر بیعت تازه کنند، روبروی گنبد فیروزه ای مسجد مقدس جمکران، با چشم های لبریز از اشک شوق دیدار، دست به سوی آسمان گشوده اند و دعای اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ را می خوانند، این مردم همان هایی هستند که سال های سال است در انتظار رویت خورشید، منتظر؛ دست بر سینه نهاده اند تا در این روزگار ابری جهان، چون به اراده ی الهی از پس پرده غیبت، قرار دل ها ظهور نماید، با شنیدن ندای “هل من ناصر” امام عشق، جان برکف، سرسپارند و لبیک گویان، به یاری اش بشتابند.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha