پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم لزوم توسعه و ترویج فرهنگ انتظار و استفاده از این ظرفیت برای نظم بخشیدن به امور در جهت نیل به ظهور تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  صادقی واعظ امروز در اجتماع منتظران ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) در مسجد مقدس جمکران گفت: در اکثر کتب آسمانی حدود چهل نام و لقب برای حضرت بیان شده است و تمام کتب آسمانی و در همه ادیان الهی به ظهور موعود و منجی عالم بشریت پرداخته اند که قرآن کریم و احادیث نیز ما را به این حقیقت رهنمون ساخته است.

وی افزود: اعتقاد به موعود و منجی که تمام بشریت را از ظلم و ستم و سقوط وتباهی نجات می دهد و به سمت سعادت پیش می برد در همه ادیان و فرق وجود دارد و این فقط ما نیستیم که از ظهور سخن می گوییم.

سخنران مراسم بیان کرد: آنچه در این زمینه به ما توصیه شده است، انتظار است که این انتظار امر ارزشمندی است که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) آن را افضل اعمال امت یاد می کند.

حجت الاسلام  صادقی واعظ بیان کرد: پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند که انتظار باارزش ترین و بالاترین عملی که امت من می توانند انجام دهند.

وی گفت: باید توجه داشت که این انتظار مختص به ما نیست بلکه تمام انبیا و ائمه نیز چنین انتظاری داشتند؛ حضرت بارها مژده ظهور دادند و حضرت زهرا(سلام الله علیها) نیز از ظهور ایشان یاد کرده است؛ امام علی(علیه السلام) در این زمینه خطبه مشروحی قرائت کردند و در پایان رو به آسمان کرده و فرمودند که خدایا چقدر مشتاق هستم که او را ببینم.

وی اظهارکرد: مقام این حضرت به اندازه ای است که امام حسین(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) بیان کردند که اگر زمانش را درک می کردیم همه عمر خود را در راه خدمت و یاری او صرف می کردیم.

حجت الاسلام واعظ عنوان کرد: وقتی قرار است مهمانی به خانه انسان وارد شود، انسان خانه خود را آماده می کند؛ اگر انتظار در زندگی ما قرار گرفت ما را در زندگی خود مرتب و منظم می کند.

این سخنران خاطرنشان کرد: در دوران غیبت باید کاری را انجام دهیم که در زمان ظهور قرار است انجام دهیم زیرا بزرگترین اشتباه ما در انتظار نسبت به حضرت حجت آن است که گمان می کنیم ما منتظر حضور هستیم در حالی که حضرت در بین ما حضور دارند بلکه ما منتظر ظهور هستیم.

حجت الاسلام صادقی واعظ بیان کرد: وقتی به حضور حضرت اعتقاد پیدا کردیم آن زمان باید به گونه ای رفتار کنیم که باب میل حضرت باشد و با این رفتار است که جامعه مهدوی و منتظر شکل می گیرد؛ در واقع منتظران باید به گونه ای عمل کنند که گویی در زمان حضور حضرت هستند و باید به یاد داشته باشیم که هرجا ایشان را یاد کردیم ایشان نیز ما را یاد می کنند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha