جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آقای حسین علیزاده - مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران

حوزه /مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، گفت: امام عصر(عج) ادامه دهنده سیری است که ائمه معصومین(ع) تا قبل از ایشان پی ریزی کردند و در واقع کامل کننده این سیر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین علیزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک فرارسیدن سالروز ولایت و امامت امام عصر(عج)، اظهار داشت: سیر ۲۵۰ ساله انسان کامل که از زمان حضرت رسول(ص) آغاز شد و تا امام حسن عسکری(ع) ادامه داشته، یک سیر کاملا مشخص و با یک نظام و سازمان ویژه است و در سال هایی که حضرت امام زمان(عج) غایب هستند نیز ادامه دارد.

وی با بیان این که امام زمان(عج) نیز بر مبنای همین سیر تکامل انسان کامل عمل می کنند، گفت: همه ائمه(ع) در این سیر یک هدف را دنبال می کردند که کاملا مشخص است؛ در این میان فرقی نمی کند امامی ۲۰سال امامت کند یا مثل امام عسکری(ع) 5 سال و در سن ۲۸سالگی نیز به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران بابیان این نکته که هدف اصلی در این سیر گسترش نظام بندگی خداوند بود است، ابراز داشت: این نظام تکامل که همه ائمه(ع) با توجه به آن  پیش می رفتند، به دست حضرت رسول(ص) سازمان یافته و ائمه(ع) آن را پی ریزی کرده اند تا حضرت حجت(عج) هم آن را ادامه داده و تکمیل نمایند.

وی گفت: اولیای خدا و سایر انسان هایی که روی این کره ی خاکی زیست می کنند، فقط با این سیری که ائمه(ع) ارائه کرده اند، می توانند مسیر زندگی صحیح در زمینه های مختلف  سیاسی، اجتماعی وفردی را بیابند  .

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با اشاره به  زندگی کوتاه و محصور بودن امام حسن عسکری(ع) از اوایل کودکی تا پایان عمر به دستور حکام عباسی،  گفت: این  جریان برای تمام افراد جامعه و انسان های عالم، یک پیام خیلی مهم دارد؛ این که اگرچه شخصی تمام عمرش را در زندان هم باشد؛ ولکن هدف و سیر مشخصی را دنبال کند، قطعا انسان موفقی خواهد بود و می تواند به سایر اشخاص هم کمک کند.

وی افزود: حکام ظلم و جور و کسانی که ضد آزادی وعدالت انسانی اند، با در بند کردن انسان هایی مثل امام عسکری(ع)، نمی توانستند و نمی توانند شمع وجودی ایشان را از دیگران پنهان کنند؛ و این  محدودیت ها، نه تنها از دوست داران  این بزرگان نمی کاهد، بلکه موجب عظمت هرچه بیشتر ایشان می شود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران ضمن بیان کردن این نکته که امام عسکری(ع) با ازدواجش با نرجس خاتون، به نوعی پیوند دهنده عالم غرب به اسلام است، اظهار کرد: تمام افراد عالم که حقیقت جو هستند و پاکی خود را حفظ می کنند، همه متصل به حضرت ولی عصر(عج) خواهند شد؛ همان گونه که مادر ایشان از جمله این چنین اشخاصی بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده در پایان سخنان خود یادآور شد: از جمله اعتقادات عرفی مردم، نذر صلوات برای حضرت نرجس خاتون مادر حضرت ولی عصر(عج) است که در روایات مختلف نیز، زیاد دیده می شود و همین دستورالعمل در مشکلات مختلف، راهگشا بوده و نتیجه های خوبی برای انسان حاصل می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha