جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیعه

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مهدویت را رمز حیات و هویت تشیع دانست و گفت: اساس اعتقاد به مهدویت اساس اسلام و آموزه‌های دینی است.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مهدویت را رمز حیات و هویت تشیع دانست و گفت: اساس اعتقاد به مهدویت اساس اسلام و آموزه‌های دینی است.

وی بابیان این‌که نتیجه مهدویت، امید به آینده روشن و تلاش فردی و اجتماعی برای زمینه‌سازی آن حرکت بزرگ و سرنوشت‌ساز و پویایی و تحول است، گفت: مسئله مهدویت به مسلمانان به‌ویژه تشیع نیرو و انرژی مثبت به ارمغان آورده و ما را برای رسیدن به یک زندگی سالم و سعادتمند مصمم‌تر و مستحکم‌تر می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران بابیان این‌که مهدویت ایستایی و توقف نیست، بلکه حرکت است، ادامه داد: شیعه، حیاتش وابسته به تفکر مهدویت است و ادامه حیاتش منوط به تلاش جهت زمینه‌سازی برای تحقق آن وعده الهی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بابیان این‌که مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است و همه ما وظیفه‌داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر این موضوع اختصاص دهیم، افزود: امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چراکه مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین و حفظ آن تلاش کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه مازندران، پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار شاخص‌ترین مؤلفه مقابله با هجمه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می‌تواند سد محکمی در مقابل توطئه‌های دشمنان و هجمه‌های فرهنگی باشد.

وی در ادامه سخنان خود، کسب معرفت نسبت به امام زمان (عج) را از وظایف اجتماعی منتظران حضرت دانست و گفت: منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می‌توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند.

حجت الاسلام صادقی امام زمان (عج) را آخرین سفیر و ذخیر الهی دانست و با بیان این که نشر علم و گسترش دانش، معرفت و بینش در عالم هستی از ماموریت های امام زمان (عج) است، گفت: ظهور حضرت ولی عصر(عج) زمینه رشد، تعالی و کمال انسان ها را فراهم می کند.

وی، مهدویت را فرهنگی اصیل و تعالی بخش در نظام هستی نام نهاد و با بیان این که این فرهنگ اصیل اسلامی می تواند کلید همه مشکلات جامعه بشری باشد، افزود: این فرهنگ اصیل باید به همه جهان گسترش داده شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است، ادامه داد: اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سر استقامت و ضامن پیروزى پیروان امامت است، ادامه داد: این عامل در همه ادیان آسمانى وجود داشته و رمز بقا و پایداری و ریشه همه‌ نهضت‌هاى جوامع اسلامی‌ ‌به ویژه شیعیان ‌‌بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha