جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری

حوزه/ جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری، تنها مدرسه علمیه در استان تهران است که یک شهید گمنام ۸سال دفاع مقدس در آن مدفون شده است.

حجت الاسلام حجت صفری معاون آموزش جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در خصوص فعالیت های این مرکز علمی-حوزوی، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ طلبه سطح یک تا سه، در جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری مشغول به تحصیل بوده و حدود ۲۷ استاد نیز عهده دار بحث تدریس آنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فضای علمی مطلوبی که در جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری حاکم شده است، طلاب و پژوهشگران این مدرسه علمیه، در ردیف رتبه های برتر اکثریت المپیادهای علمی-پژوهشی حوزه علمیه استان تهران قرار می گیرند.

معاون آموزش جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری، افزود: در ۵ سال گذشته تا کنون و مخصوصا سال گذشته، حدود ۶۰ درصد از برگزیدگان المپیادهای علمی که در سطح مدارس علمیه استان تهران برگزار می شود، مربوط به جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) بوده است.

وی با بیان این که هر سال حدود ۱۰۰ مقاله علمی از سوی طلاب و پژوهشگران جوان جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری به دبیرخانه جشنواره علمی حلی ارسال می شود، گفت: در جشنواره معتبر علامه حلی(ع) استان تهران نیز، طلاب این مدرسه همواره در بین رتبه های اول تا سوم بوده اند و شاید یکی از دلایل ایجاد چنین شرایطی این باشد که هر طلبه این مدرسه علمیه موظف است، در هر ترم تحصیلی، حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی مطابق با استانداردهای لازم، به معاونت آموزش مدرسه ارائه دهد.

حجت الاسلام صفری، اقدامات فرهنگی را از دیگر فعالیت های مسئولان و دست اندرکاران جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری عنوان کرد و گفت: پیکر پاک و مطهر یکی ۱۷۷ شهدای گمنام غواص، در این مدرسه دفن شده است و این اتفاق مبارک، باعث شده تا فضای ایثار و شهادت در مدرسه ساری و جاری شود و طلاب و اساتید با این عطر معنوی به فعالیت های علمی خود ادامه دهند؛ علاوه بر این باید گفته شود که جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تنها مدرسه علمیه در استان تهران است که افتخار پذیرش یک شهید گمنام ۸سال دفاع مقدس را در درون خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز مراسم تشییع پیکر و مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محمد پورهنگ که از طلاب خود جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر ری بود، با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.

معاون آموزش جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) خاطرنشان کرد: یکی از ویژه برنامه های سالانه جامعه علمی امیرالمؤمنین(ع) شهر ری، مراسم عمامه گذاری طلاب است که اکثر این برنامه ها در سال های اخیر، با حضور  آیت الله محمدتقی مصباح یزدی برگزار شده و پس از مراسم نیز، طلاب از نکات علمی و اخلاقی مطرح شده از سوی ایشان، بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پنج شنبه های هر هفته، کلاس اخلاق در جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تشکیل شده و اساتید برجسته همچون آیات و حجج الاسلام و المسلمین مصباح یزدی، حائری شیرازی، محسن قرائتی، صدیقی، توکل، پناهیان، جاودان و شاه آبادی، به این منظور در جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) حضور پیدا می کنند. 

حجت الاسلام صفری یادآور شد: برگزاری برنامه های سیاسی و اجتماعی روز از دیگر برنامه هایی است که جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) نسبت به برگزاری آنها اقدام می کند که در آخرین مورد آن، دکتر رحیم پورازغدی در نشستی با موضوع تحلیل عملکرد تشیع انگلیسی به ایراد سخن پرداخت.

وی در پایان گفت: جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در سال ۱۳۶۱ توسط مرحوم آیت الله حسنعلی کرباسی تأسیس شده که بعد از ارتحال ایشان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا کرباسی، تولیت این مدرسه علمیه هستند.

۳۱۳/۲۹

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha