چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: کسی که امام خمینی(ره) را قبول دارد باید همه ابعاد آن را قبول کند نه اینکه به صورت گزینشی برخی از گفتارها و مباحث را انتخاب کرده و بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: مطابق آیات قرآن مجید، عزت، از آن خدا، پیامبر و مومنین است ولی منافقین این حقیقت مهم را درک نمی کنند.

معظم له افزودند: مسلمانان باید سعی کنند با استفاده از این آموزه های قرآنی دارای عزت و عظمت باشند و در این راه گام بردارند.

ایشان به تشریح اصول عزت در قرآن و حدیث پرداختند و در تبیین اصل اول گفتند: ایمان و اعتقاد از مهمترین اصول عزت می باشد و این اصل(ایمان) بزرگترین کلمه است که به انسان قدرت داده و او را برای جهاد و شهادت آماده می کند.

معلم له علم را دومین اصل عزت دانستند و تصریح کردند: اسلام به علم و دانش تشویق فراوان کرده و کسب علم و د انش را برای هر زن و مرد مسلمان لازم دانسته و در 80 جای قرآن نیز از علم و عالم وتعلیم و تعلم تجلیل کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی عقل را سومین اصل به دست آوردن عزت دانستند و تاکید کردند: علم و عقل با هم متفاوت هستند زیرا عقل عامل ممیزه حق از باطل است؛ ممکن است کسی عالم باشد ولی عاقل نباشد.

ایشان داشتن قدرت و حکومت را اصل چهارم عزت برشمردند و تاکید کردند: اسلام به دنبال ایجاد یک نظام قدرتمند است تا سیاست و اقتصاد و .... آنها را تنظیم کند.

معظم له با بیان این مطلب که پنجمین اصل را وحدت تشکیل می دهد گفتند: اختلاقات فرهنگی، مذهبی، جغرافیایی و سیاسی همه از سوی دشمنان اسلام است و مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی عزت روزافزون خود را حفظ کنند.

ایشان با انتقاد از کسانی که گزینشی به کلمات امام راحل توجه می کنند اظهارکردند: کسی که امام خمینی(ره) را قبول دارد باید همه ابعاد آن را قبول کند نه اینکه به صورت گزینشی برخی از گفتارها و مباحث را انتخاب کرده و بیان کنند.

*روباه پیر حق بدگویی علیه ملت ایران را ندارد

آیت الله العظمی نوری همدانی در پایان عنوان کردند: اصل ششم عزت، قدرت جهادی است؛ اخیرا نخست وزیر انگلیس این روباه پیر، در جمع حکام عرب حاشیه خلیج فارس علیه ما بد گویی کرده است؛ چنین حقی ندارد  و این درحالی است که این حکام زورگوی کشورهای حاشیه خلیج فارس حکومت خود را در خطر می بینند و چون مسلمانان و مردم بیدار شده اند به دامن آمریکا و صهیونیسم پناه آورده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha