پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی غفاری امروز در همایش طلاب جدید الورود حوزه عملیه مازندران

حوزه/ باید بدانیم درمسیر تحقق اسلام ناب محمدی(ص) قرار داریم ولازم است مطابق با جامعه جهانی تلاش کرد و حوزه را با تلاش و ممارست علمی و پژوهشی به جایگاه حقیقی خود برسانیم واین انتظار از حوزه علمیه امری بجا می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی غفاری امروز در همایش طلاب جدید الورود حوزه عملیه مازندران  که مجتمع یاوران مهدی(ع) در قم برگزار شد با بیان اینکه حوزه مکانی مقدسی است که شخصیت های ممتاز و بزرگ مانند امام راحل(ره) را  در خود جای داده گفت: قدر خود را بدانید که برای ورود به حوزه دعوت شده اید، حوزه مکانی است  که در گذشته انسان های بسیار تاثیرگذار  در آن حضور داشتند و توانستند خدمات بسیار ارزشمندی به جامعه برسانند.

 وی افزود: حوزه علمیه تنها نهاد رسمی است که در عرصه ها مختلف در حال فعالیت است و به همین دلیل رسالت حوزویان برای تحقیق این امر بسیار سنگین است.

 مدیر حوزه علیمه خواهران مازندان با بیان اینکه حوزه علمیه برای تربیت دانش آموختگان فقه جعفری دارای برنامه های زیادی است و یکی از آن برنامهها،‌ همایش طلیعه حضور با حضور طلاب جدید الورود است گفت: در گذشته این مراسم به صورت کشوری برگزار می شد،‌ ولی به دلیل توسعه حوزه علمیه خوهران چون این امر مقدور نبود، بنا شد به صورت استانی برگزارشود.

حجت الاسلام غفاری بابیان اینکه  500 مدرسه علمیه خواهران در کشور درسطح دو تا  4 مشغول تربیت دانش آموختگان فقه جعفری(ع) هستند گفت:  مهمترین هدف از برگزاری این همایش،‌ آشنایی با اهداف بلند و جهانی حوزه علمیه، آشنایی با ظرفیت موسع حوزه در ابعاد مختلف، میثاق با ولایت و رهبر انقلاب و مراجع و تشکیل حکومت جهانی با ظهور حضرت ولی عصر(ع) می باشد.

مدیر حوزه علمیه  خواهران استان مازندران افزود: امیر المومنین(ع) فرمودند« انسان موفق کسی است که عالم به زمانه، دارای بصیرت لازم باشد و بداند در چه موقعیتی قرار دارد».

 وی با بیان اینکه  دشمن در طراحی جدید به فکر توطئه و ایجاد فتنه است و این امر مسئولیت حوزویان را برای حفظ و پاسداری از کیان نظام وانقلاب وارزش های دینی  بسیار سنگین می کند ابراز داشت: در زمانی قرار داریم که  همه جهانیان منتظر شنیدن کلام وحیانی و آسمانی می باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران اظهار داشت: درمسیر تحقق  اسلام ناب محمدی(ض) قرار داریم ولازم است مطابق با جامعه جهانی تلاش کرد و این انتظار تنها از حوزه علمیه است. همان طور که هدف دشمن دقیق و آگاهانه است تلاش حوزویان هم بایدآگاهانه، مجاهدانه و با برنامه باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha