پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  محمود رضا جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: عدم الگوی مناسبت، عدم توجه به الگوی جایگزین و عدم تربیت متناسب در جامعه براساس الگوی‌های فکری موجب شده است که سبک زندگی اسلامی در جامعه نسبت به گذشته کم‌رنگ شود.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی در بازدید جمعی از معاونان و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران از موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل‌یاسین  و نشست با مسئولان این موسسه، با بیان این‌که موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل‌یاسین در زمینه سبک‌زندگی اسلامی موفق عمل کرده است، ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه را بسیار با اهمیت توصیف نمود.

وی در ادامه به بیان نقش استادان در ترویج سبک زندگی اسلامی پرداخت و افزود: اندیشمندان اسلامی به ویژه اندیشمندان شیعی در تمام زمینه‌ها براساس آیات و روایات برنامه‌ریزی داشته و دارند و هیچ عرصه‌ای وجود ندارد که اندیشمندان شیعی برای آن برنامه نداشته باشند و ما نیز باید راه گذشتگان و بزرگان را ادامه دهیم و در تمام عرصه‌های مختلف به ویژه سبک زندگی اسلامی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که سبک زندگی در پایه و اساس فرهنگ تاثیر‌گذار است ادامه داد: سبک زندگی جدید و مدرن، اقتضائات مربوط به خودش را دارد و ما باید سبک زندگی اسلامی را با شرایط امروز تعریف کنیم؛ تعریفی که با استناد به معارف ناب آسمانی تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد.

وی افزود: متون کهن از جمله بوستان و گلستان یک نظام تربیتی و سبک زندگی را ارائه می‌دهند و در حال حاضر نیز عدم الگو مناسبت، عدم توجه به الگوی جایگزین و عدم تربیت متناسب در جامعه براساس الگوی‌های فکری موجب شده است که سبک زندگی اسلامی در جامعه نسبت به گذشته کم‌رنگ شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با مطالعه سبک زندگی امروز و مقایسه با سبک زندگی دیروز متوجه می شویم سبک زندگی در گذشته عیب و نقص کمتری داشت. رابطه همه گزاره‌ها در سبک زندگی هماهنگ و اندازه بود. به همین دلیل بسته به امکانات آن روز، آسایش و آرامش برقرار بود و نیازهای واقعی نیز از راه‌های طبیعی آن پاسخ داده می‌شد اما امروز سبک زندگی از تقارن و همگونی خارج شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه خواهران سبک زندگی در اولویت قرار داد و ما باید الگو‌های عملی را مدل‌سازی کنیم و طلابی را تربیت کنیم که هم خوب زندگی کنند و هم خوب زندگی کردن را به دیگران آموزش دهند و اشتباه است گمان کنیم که طلاب طریق هستند، بلکه طلاب در مرحله اول نقطه هدف هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است، ادامه داد: افراد با سبک زندگی اسلامی به خدا نزدیک می‌شوند و سبک زندگی اسلامی از موضوعاتی است که تمامی انبیا، علما، فقها، فلاسفه و بزرگان درصدد ترویج آن در میان افراد جامعه بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی کامل برای همکاری با موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل‌یاسین دارد و می‌توان از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه استفاده کرد.

وی  در ادامه به فعالیت بیش از ۸ هزار خواهر وبلاگ‌نویس در سامانه کوثربلاگ و فعالیت بیش از 70 هزار خواهر طلبه در شبکه کوثرنت اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی تاثیر زیادی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارد و باید از این ظرفیت عظیم نیز استفاده شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به اهمیت ایجاد انگیزه در طلاب اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر بیش از 30 هزار مبلغ سازمان یافته در حوزه های علمیه خواهران وجود دارد که می توان از ظرفیت این مبلغان نیز در ترویج سبک زندگی اسلامی بهره برد.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین فعالی مدیر موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل‌یاسین به ارائه گزارشی از فعالیت‌های موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل یاسین پرداخت.

وی در پایان با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی، به بیان شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: از مسائل بسیار مهم که تاثیر زیادی در ترویج فرهنگی اسلامی در جامعه دارد ترویج سبک زندگی اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha