سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمدی-استاد حوزه فارس

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: اگر بر اساس نیازهای مادی جامعه، نیازهای فرهنگی آن تعریف نشده و فرهنگ سازی نشود، فرقه سازی ها و عرفان های کاذب و نو ظهور، فرصت رشد پیدا می کنند.

حجت الاسلام محمدی، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در شیراز، در حاشیه مراسم یادواره شهدا، در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز گفت: شهادت برترین پله کمال است، پس فقط معنای جنگ با کفار را ندارد، بلکه می تواند و باید در جهاد کبیر که امروز جنگ فرهنگی از مصادیق آن است، تعریف شده و به کار آید و این عامل، محرک اخلاقی خوبی برای جامعه است.

وی افزود: بهره برداری نا بجا از رویکرد عرفانی به شهادت که فقط تهییج و هیجان کوتاه مدت را به همرا دارد، به فرهنگ ناب شهادت ضربه می زند.

وی ادامه داد: اگر بر اساس نیازهای مادی جامعه، نیازهای فرهنگی تعریف و فرهنگ سازی نشود، تاخیر فرهنگی اتفاق می افتد و فرقه سازی ها و عرفان های کاذب و نو ظهور، فرصت رشد پیدا می کنند و تلاش دشمنان در عرصه تعریف غیر واقعی از شهادت نیز در همین خلاء فکری و تشنگی فرهنگی اتفاق می اقتد.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: امروز، جهان تشنه فرهنگ ناب ایثار و شهادت است. انسان به دلیل فطرتش تمایل به بی نهایت دارد و خدای متعال این ودیعه الهی را در وجود او قرار داده است.

وی در پایان تاکید کرد: امروزه نسل جوان، بیش از هر زمانی مشتاق شنیدن و درک اسلام ناب است و فرهنگ ایثار و شهادت حلقه مفقوده امروز جامعه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha