جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حوزه/ حجت الاسلام کریم زاده، با تاکید بر این که مهدویت حلقه وصل امت اسلامی است، گفت: وحدت شیعه و سنی و دیگر مذاهب مختلف موجود در ایران اسلامی، موجب عزتمندی و اقتدار نظام اسلامی در جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر کریم‌زاده، عصر امروز در همایش دانش‌آموزی مهدویت، در محل کانون شهید باهنر بجنورد اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب و نظام اسلامی و حضور علما و روحانیان با بصیرت شیعه و سنی، وحدت مناسبی در ایران اسلامی وجود دارد که همواره این وحدت و انسجام در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ‌وضوح قابل مشاهده است.

وی با قدرداني از اتحاد و اسنجام بی نظیر بين مردم ایران و پیروان مذاهب شيعه و سني، افزود: تا زماني كه دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام، اين انسجام و وحدت بين ايرانيان و اقوام مختلف این کشور را ببينند جرأت نمی‌کنند با تفرقه‌افکنی استقلال ايران خدشه دار کنند و زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: وحدت عملی که امروز در حوزه‌های متعدد فرهنگی، قومی، دینی و زبانی که در ایران اسلامی وجود دارد، بایستی به سایر کشورهای مسلمان به‌ عنوان الگوی عملی وحدت معرفی شود.

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه همچنین اختلاف‌افکنی جبهه استکبار در بین امت اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همیشه دشمنان اسلام و نظام اسلامی درصدد چندقطبی کردن امت واحد اسلامی هستند لیکن ملت همیشه بیدار ایران اسلامی از رسیدن دشمنان به اهداف شومشان با بصیرت هر چه تمام تر جلوگیری می کنند.

وی با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت موجود در بین اقوام مختلف ایران اسلامی با عمل کردن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، افزود: در زمان انقلاب اسلامي وحدت و همبستگي ملت عزيز ايران و درايت و بينش وسيع امام خميني (ره) سبب پيروزي انقلاب اسلامي شد و همچنین در پي آن، پيروزي در هشت سال جنگ تحمیلی هم وحدت، انسجام و همبستگي مردم ايران اسلامی را برای جهانيان به منصه ظهور رساند.

حجت الاسلام کریم زاده همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه شناخت شایسته امام زمان (عج) از وظایف منتظر واقعی در عصر غیبت است، گفت: اگرچه این امام همام از نظرها غایب است، اما همانند خورشید پشت ابر، نور هدایت او در دنیا وجود دارد.

وی افزود: غیبت حضرت مهدی موعود (عج) هم برای این است که امت اسلام به شناخت واقعی و درک شایسته از امام زمان خود برسند تا بتوانند بعد از ظهور امام عصر(عج) در رکاب حضرت قرار گرفته و بساط ظلم و فساد در دنیا را برچیده و عدالت را اجرا نمایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha