سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیعه

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: شیعه نسبت به دین، اهل بیت(ع)، قرآن، خانواده، جامعه و مردم و حتی نسبت به خود و نعمت هایی که به او از جانب خداوند رسیده، امانت دار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان ظهر امروز حجت الاسلام رحیمی از اساتید حوزه علمیه همدان، در مراسم درس اخلاق که پیش از ظهر امروز در مدرسه آخوند این شهربرگزار شد با اشاره به حدیثی از این امام حسن عسکری(ع) گفت: از نشانه ها و ویژگی شیعیان در کلام امام حسن عسکری(ع) ورع در امور، صدق در گفتار، امین به امانت و اخلاق حسنه می باشد.

وی در ادامه با اشاره به ورع در امور افزود: ورع یعنی اهتمام به تمامی امر و نهی ها و انجام مستحبات و ترک مکروهات، که امام حسن عسکری(ع) شیعیان را با ورع معرفی کرده است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اهمیت راستگویی، تصریح کرد: مومن و شیعه اهل بیت(ع) باید دارای صدق در گفتار باشد؛ دروغ مشکلات فراوانی را به وجود می آورد و باعث تکرار دروغ های بعدی می شود.

وی خاطر نشان کرد: شیعه نسبت به دین، اهل بیت(ع)، قرآن، خانواده، جامعه و مردم و حتی نسبت به خود و نعمت هایی که به او از جانب خداوند رسیده، امانت دار است.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که یکی از عوامل موفقیت پیامبر(ص) در رسالت خود اخلاق نیکوی ایشان با امت بود، ابراز داشت: حضرت با دشمنان و کفار  با اخلاق نیکو رفتار می کرد و آنها را به دین اسلام دعوت می کرد.

وی در ادامه افزود: پیامبر (ص) هیچ اجر و مزدی در این راه اسلام از مردم نخواست و فقط  تنها درخواست ایشان از امت دوست داشتن اهل بیت خود بود و آن هم سودی برای اهل بیت نداشت، بلکه می خواست امت اسلامی از دریای علم و نور الهی جدا نشوند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: خداوند در قرآن کریم به پیامبر(ص) می گوید به بندگان بگو ای کسانی که به خود ستم و اسراف کرده اید از رحمت من نا امید نشوید، یاس و نا امیدی در درگاه خداوند متعال بی معنا است.

وی در پایان گفت: دریای لطف و کرم خداوند متعال تمام نشدنی است و هیچ گاه برای برگشتن بسوی او دیر نیست، با یاری خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) رستگاری را از حضرت حق طلب کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha