چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام کشوری-معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام کشوری دلاور با تاکید بر ضرورت تقویت برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه، تصریح کرد: فعالیت های تهذیبی باید در جهت رشد طلاب انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام حجت الله کشوری دلاور، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان، امروز در جلسه معاونین تهذیب مدارس علمیه استان گفت: مسائل تهذیبی باید در جهت رشد طلاب انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث مشاوره، افزود: محوریت برنامه های آینده معاونت تهذیب استان، بحث مشاوره است و مدارس باید در این مساله با جدیت بیشتری عمل  کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه همدان خاطرنشان کرد: برای طلاب پایه های ابتدائی مشاوره تحصیلی را درنظر گرفته ایم  و برای طلاب پایه ششم در نظر داریم که استعداد سنجی را برای تعیین رشته و هدف را انجام دهیم.

وی در ادامه ابراز داشت: معاونین مدارس باید با در نظر داشتن نیاز مدرسه و مشکلات درونی موضوعات را مشخص کنند و نسبت به موضوعات از اساتید مشاوره و اخلاق استفاده کنند.

حجت الاسلام کشوری خاطرنشان کرد: حضور حجت الاسلام عظیمی وند مشاور مدیریت حوزه علمیه همدان سبب پیشرفت بسزائی در بحث مشاوره و رفع مشکلات طلاب همدان شده است.    

وی افزود: با توجه به اهمیت تجوید الصلاة از مدارس می خواهیم طبق آیین نامه عمل کنند و با افرادی که تجویدشان ضعیف است کار بیشتری بکنند، چون طلبه ای که تجوید الصلاة را قبول نشود حق شرکت در پایه دوم را ندارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به تاثیر فضای خانواده بر روی طلاب و بررسی مشکلات طلاب، گفت: مدیر و معاون تهذیب مدرسه باید از وضعیت خانوادگی، اجتماعی طلاب اطلاع کافی را داشته باشند.

وی در پایان با تشکر از زحمات همه معاونین مدارس علمیه استان گفت: فعالیت های تهذیبی انجام شده توسط مدارس که نقش اصلی را معاون تهذیب ایفا می کند، مورد قبول می باشد، ولی کافی نیست و باید فعالیت های تهذیبی بیش از پیش تقویت شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha